![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Peo HBV 2 |
![]()
|
Logdansare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 874 Registrerad: 28-November 04 Från: V- Nysäter Medlemsnummer: 10 ![]() |
Nu har jag hittat ett objekt som kan vara pensionärsbussen för oss! Men det är mycket jobb men bara hälften så mycket som på den gammla röda eftersom den bara är ca 7m lång
![]() ![]() Bifogade bild(er) ![]() -------------------- Busster
|
JohnyoAnnSofie HBV120 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 383 Registrerad: 2-October 06 Medlemsnummer: 108 ![]() |
Har sett den stå och förfalla under ett antal år
Synd för den har något visst Mvh Johny |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Vilken sötnos.
En sån vill jag också ha. Finns det fler Peo? //Sussie |
Charsten HBV 21 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1060 Registrerad: 24-November 04 Medlemsnummer: 9 ![]() |
Den måste räddas Peo......köp den på en gång.
21 -------------------- Mercedesåkare
|
Tommy HBV 1 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 ![]() |
Peo.
Sudda regg nr det kan finnas andra intreserade som nosar upp vart den står och hinner före. Detta är ett tipps till er som lägger ut bilder på nätet. Jag har själv fått köpa tillbaka min egen bil som jag köpte avställd och skrotad trodde jag. Anledningen var att en tidigare ägaren hade konkat och fordonet var med i konkursen. kronofogden fick då fordonet på halsen men viste inte vart det var. Sen fins det personer som åker omkring och letar skrotbilar för att få skrotpengen och dom letar på reggestrerings skyltar som sitter kvar på skrotbilar och nerstälda fordon. Sen tar dom uppgifterna från bilregistret och söker upp den reggestrerade ägaren till fordonet och frågar om dom får ta hand om den. I mitt fall så blev fogden jätteglad att personerna hade fått fatt på bilen. Fogden skrev över bilen på dom, och dom blev ägare till min bil. Bärgaren kom utan förvarning och bara släpa bort den. Jag ringde bärgaren och fråga vad f-n han höll på med. Han blev ju förtvivlad och lämnade över luren till typen som var ägare till mitt fordon. Efter mycket diskuterande och telefonsamtal hit och dit så var det bara att slanta upp 1.500:- så fick jag behålla min bil och fick då även ägandebeviset på den. Så nu är bilen min. Så tänk er för när ni har skyltar med på bild. Tommy HBV 1 från ett soligt och blåsigt Sälen. |
Peo HBV 2 |
![]()
|
Logdansare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 874 Registrerad: 28-November 04 Från: V- Nysäter Medlemsnummer: 10 ![]() |
DÃ¥ kommer det snart en bild utan reg.nr!
Tack för tipset om det nu inte är försent! Bifogade bild(er) ![]() -------------------- Busster
|
Peo HBV 2 |
![]()
|
Då var det klart nu skall jag bara fixa till Busster med lite färg på sidor och tak så kan vi ge oss ut på vägarna snart! Ska upp till Nordmaling på Torsdag och ta in den i garage så man kan jobba oberoende av väder och vind. Sen får vi se om man lyckas skrapa ihop lite slantar så man kan investera i objekt 3!
-------------------- Busster
|
Lennart HBV89 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 170 Registrerad: 22-September 05 Från: Ã…sele Medlemsnummer: 59 ![]() |
Peo!
Detta objekt har jag kännt till i minst 30 år och jag vet var den står, men det får bli vår lilla hemlighet. ![]() ![]() ![]() Lennart ![]() |
*Roland |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 111 Registrerad: 23-April 06 Från: MejerigÃ¥rden, Dyvik Medlemsnummer: 88 ![]() |
Hej hopp!
Jag har själv varit sugen på ett sådant projekt till min pensions dagar. Är det någon som har ett tips på en kort buss som denna typen? Roland HBV102 -------------------- Scania-Vabis CF7661 "RÖD ÖSTEN" ---- ½ VOLVO B71516 Halvan
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 29th July 2025 - 15:46 |
Designed from: ![]() |