![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Arvo HBV81 |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej alla händiga grabbar och tjejer i hbv! Jag fick nerslag på besiktningen eftersom mina bromsljus inte slocknade efter att man tryckt på bromsen. Det tar fem och upp till tio minuter innan de slocknar sen är det samma sak nästa bromsning. Vad går det att göra åt det?? Volvo F86 1970 med Hägglundkaross
Arvo HBV 81 |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Kolla bromsljuskontakten till att börja med.... har du luft eller hydraulbromsar?
|
Peo HBV 2 |
![]()
|
Logdansare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 874 Registrerad: 28-November 04 Från: V- Nysäter Medlemsnummer: 10 ![]() |
Har du hydraulbromsar är det nog dax att byta oljan i systemet! Tyvärr
![]() ![]() -------------------- Busster
|
Arvo HBV81 |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Jag har luftbromsar.
ArvoHBV81 |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Jag vet inte hur bromsljuskontakten verkar på din buss, om den slår till mekaniskt när du trycker ner pedalen eller verkar beroende av lufttrycket... Jag satte i en mekaniskt verkande på pedalen när min strulade och det funkar bra....
|
Charsten HBV 21 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1060 Registrerad: 24-November 04 Medlemsnummer: 9 ![]() |
På våran förra husbuss "Fimpen" satte jag en bromsljuskontakt till en Puch moped
![]() Charsten 21 -------------------- Mercedesåkare
|
Tommy HBV 1 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 ![]() |
Hej Arvo.
Jag skulle råda dig till att byta Orginal stoppljuskontakten. Enklast smidigast och snabbast. Hälsningar från han som var med och måla grisar. |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 10th August 2025 - 22:11 |
Designed from: ![]() |