![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Ewa HBV11 |
![]()
|
![]() Häxa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 876 Registrerad: 21-November 04 Från: Stockholm Medlemsnummer: 2 ![]() |
Undrar just hur det står till med sån där luftspalt i min buss.
Kan inte tänka mig att det finns nån. Uj uj! Jag längtar till att åka och städa bort vintern i Skräcken. ![]() hade hoppats på att göra det i Påsk, men det blir alldeles för kort om tid. Får vänta ytterligare ett par veckor. -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
Torgny J HBV 66 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 735 Registrerad: 9-January 05 Från: Varberg Medlemsnummer: 17 ![]() |
Vetilerad spalt (med värme) har jag byggt in. Extra plexiglasfönster innanför och ingen taklucka. Allt för att förhindra fukt. I taket sitter en sk köksfläkt som suger ut ca 90 kbm i timmen. Duschrummet är på ca 2 kbm.
Hittils verkar systemet fungera. ![]() ![]() Há Dé Gôtt Torgny -------------------- Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman Solveig och Torgny |
*George |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 316 Registrerad: 21-November 04 Från: Göteborg Medlemsnummer: 6 ![]() |
Någon som hört något om dubbeldäckaren i Sth? Nyfiken som vanligt. Länken till hemsidan gav inget - fortfarande under konstruktion.
hejs/GB |
Torgny J HBV 66 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 735 Registrerad: 9-January 05 Från: Varberg Medlemsnummer: 17 ![]() |
Hejsan alla inresserade.
Har också kollat siten då och då. Även mailat och frågat men fått ett oförstående svar ![]() ![]() -------------------- Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman Solveig och Torgny |
Tom HBV168 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 ![]() |
Plockar upp den här gamla tråden för jag är så nyfiken på om firman är klar med bussen. Torgny, har du hört (sett) något?
Fräsigt att ha en dubbeldäckare ledbuss med slideouts - king of camping ![]() -------------------- |
Bertil HBV30 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 ![]() |
Hej!
Bussen har PUM326, ägs av privatperson. Bussen är snarlik den på bilden, kommer båda från Swebus Malmö. Skulle vara kul att se den som "riktig husbuss"!! nvh Bertil ![]() ![]() |
Tom HBV168 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 ![]() |
MMMMmegaliner... mumma det, men troligen inte speciellt billigt att köra med. Alla dessa axlar.... Insidan på en ombyggd (till husbuss) sådan hade varit kul att se...
-------------------- |
Bertil HBV30 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 ![]() |
Hej!
Bilder inifrån: ja, men den är ju inte husbilsinredd .... Dom bussar som gick i Skåne hade klena motorer (380 hk) och det borde ge högre förbrukning, men icke. Det verkar som att dom drar runt 4 lit/mil oavsett om dom har 380 hk eller 520 hk i baken. Men skillnaden i acceleration märks tydligt om man får köra en med dom extra 140 hk. Väl uppe i fart på landsväg är det ingen större skillnad mellan dom, det är väl bara ställen typ Hallandsåsen och Rv40 Jönköping man märker skillnad, och då är det STOR skillnad! ![]() Ha det! Bertil |
Tommy HBV 1 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 ![]() |
Kolla HBV 158 Anica och Mats Buss.
Även HBV 139 Bjarte & Anitas buss går inte av för hackor Se på hemsidan under bussar. Det kanske fattas någon axel men? Tommy HBV 1 |
Bertil HBV30 |
![]()
|
Hej!
Även om jag har NEOPLAN i mitt hjärta så kan jag inte låta bli önska mig en sån buss som HBV 15 Monica & Donald har. Och HBV 158 Anica & Mats buss är inte tokig, den har jag kört... mvh Bertil :-) |
Tom HBV168 |
![]()
|
Mats & Annikas buss åkte jag med i lördags då vi var o meckade lite buss på verkstaden på mitt jobb. Kört den har jag ännu inte fått göra (hmm... när är det dags för det Mats), fast jag har ju inte bett om det heller i och för sig...
Verkar som om HBV15 är en dubbeldäckare? (bilderna borde varit klickbara till större format). Men det är väl den enda i klubben? Jag måste här och nu medge att jag är grymt sugen på en dubbeldäckare ![]() -------------------- |
Mats HBV 158 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 123 Registrerad: 7-September 07 Medlemsnummer: 432 ![]() |
Jag är glad jag har den lilla 8 an , o inte fler axlar, kör min på ca 2 lit milen om jag inte går över 90-95.
Tom, du får väl provköra vid nästa tillfälle så kan jag ju sitta i guidestolen, jag kan åka med dig när du har en guidestol ![]() |
Charsten HBV 21 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1060 Registrerad: 24-November 04 Medlemsnummer: 9 ![]() |
HBV 15 är en dubbeldäckare.....den fick jag tag på guidestolen från
![]() //21 -------------------- Mercedesåkare
|
Tom HBV168 |
![]()
|
Hittade denna gamla tråden och numera behöver jag ju inte vara sugen på en dubbeldäckare, står ju en utanför....
Nu har vi hunnit med att semestra lite i den också och det känns nice - såklart bubblar det lite redan innanför hårbottnen vad man skall hitta på härnäst med den. Hade varit kul att se (invändiga) bilder från Megalinern omtalad tidigare i tråden... Ett av vinterns projekt blir nog att bygga ett sovrum med dubbelsäng, så funderar jag i alla fall idag - men innan dess skall vi ju hinna med några vändor till med bussen.... -------------------- |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 8th May 2025 - 03:39 |
Designed from: ![]() |