Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

Reply to this topicStart new topic
> Besiktning, VÃ¥nda
Tomas c
inlägg 17 Nov 2006, 02:01
Inlägg #1

Oregistrerad

Bifogad bildHej alla glada! I morgon är det min tur då ska"miniskräcken"Som Ewa Kallade den Ha! Min Mb 913 som jag köpte i mörkaste värmland mitt i natta, Som Jag har motortvättat bytt filter olja+lyktor hela dyra insatser fram, Så har jag Tryckt i fätt i alla leder i (avlastat) läge, spänt rämmarna till generatorn då ladningen inte ville vara med på tomgång, mitt broms prov var ca70km på grusväg och det blev 4 märken i gruset ha!+en massa att plock i bussen som kom farande hm, Ja som sackt i morgon kl 11,20 i Enköping av alla ställen, men dom har varit trevliga vid andra tillfällen då jag bes så det är bara att se klad ut och vara Cooool! Eller wacko.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
Tomas c
inlägg 17 Nov 2006, 16:18
Inlägg #2

Oregistrerad

cry.gif Fyra Tvåor! Två stycken på rost i tvärbalk bak det är lätt att komma åt, En på parkr broms vänster stag av!Otroligt att jag inte såg det innan ohmy.gif , Och så till det svåra för mig Färdbroms huvudsylinder lekage, Den pyser ytterst lite, Vet någon hur man får den tät eller hur man ska göra med den? Idet stora hela är jag nöjd då bussen fick myck beröm på annat som bromsar framvangn däck och gasål anläggningen så det blir nog en liten Wirre till kvällen en då laugh.gif
+Quote Post
Charsten HBV 21
inlägg 17 Nov 2006, 17:13
Inlägg #3

Gold Member

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 24-November 04
Medlemsnummer: 9

Jag vet inte om det är samma som på min O303:a men på den är det samma huvudbromscylinder som på Volvo:s små lastbilar typ 610 och den kostar runt en femhundring. Kolla vad den har för beteckning och gå på Volvo och hör om dom har en repsats.

Charsten HBV 21

--------------------
Mercedesåkare
User is offlineProfile CardPM
+Quote Post
Tc
inlägg 18 Nov 2006, 00:05
Inlägg #4

Oregistrerad

thumbup.gif Det vore kannon om det går att fixa för den summan, Det pyser lite luft i hålet på huvudsylindern där det ska pysa när man släpper p broms eller färd broms, Om jag skruvar ner hela sylindern så tror jag att rören inte går att få täta/hela då det ser lite rostigt ut i anslutningarna och då blir det väldigt stort jobb, har du några tipps om det? Jag har en fundering på om det går att skruva i en tryck väntil i det gängande hålet så det inte pyser hela tiden utan det blir ett pys sedan tyst tyst och pys, Tror du besicktningsgubbarna går på det? ha! Tackar för hjälpen.
+Quote Post
*Tomas C
inlägg 22 Nov 2006, 00:36
Inlägg #5

Oregistrerad

Idag lämnade jad in MBn på rostlagning av tvärbalk mm i ram i bakparti,+stag till p-broms mellow.gif Lite Oroligt om det blir bra men jag får tro på vad hans Boss intyga att han var ducktig på att svättsa men inte på Swenska! Det här med pyset i broms sylinder gnager lite jag undrar om det går att packa om den utan att skruva bort den ? Jag fick ett tipps i dag om att "Skelanders" SKF i Västerås Ska ha oringar mm som kan passa, Men hur gör man för att byta ? en sa att man måsste horna, Om jag lämmnad in den till MB så kåsstar det ca 5-6000kr! har ni ett tipps hur jag ska gå till väga? hmm.gif
+Quote Post
*Tomas C
inlägg 22 Nov 2006, 16:05
Inlägg #6

Oregistrerad

Jag hitta en expert på AutoCenter V-ås i dag "Folke" Han var possetiv och trodde det inte skulle vara några problem att renovera den,packnings sattsen kostadde 2200kr! priset blir lite dyrare men det är med garanti ca 6-7000kr totalt! Om det går bra! hmm.gif Det blir makaroner ett tag till.
+Quote Post
*Tomas C
inlägg 29 Nov 2006, 20:35
Inlägg #7

Oregistrerad

Bifogad bildHej på er allihoppa! Nu har MBn sått på värkstan och väntett på sin tur men det har inte hänt ett skit på snart två väckor och jag börjar misströsta då det värkar kört att hinna till om bes då den ska in på MB för ompacning i broms luft sylindern, Ja ja så här efteråt så skulle jag nog fixatt det själv om jag varit pigg i rygg och själ cry.gif Jag vill ju ha bussen på Kåsan.
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 17th August 2025 - 04:50
Designed from: InfinityStyles.com