Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

 
Reply to this topicStart new topic
> Viken typ av kök?
*Conny
inlägg 23 Mar 2015, 20:33
Inlägg #1


Gold Member
*****

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 122
Registrerad: 10-September 12
Medlemsnummer: 2286



Har en förhöjning i golvet som går ut ca en meter från väggen. Tänkte smalna av denna så den bara går så långt ut från väggen att den fungerar som sockel till köket. Kan inte sänka hela vägen ut utan måste lämna lite. Fundera då på vilken typ av kök man ska använda. Bredden för ett vanligt 60 cm djupt ikeakök finns men varje cm räknas ju så ska kanske satsa på ett begagnat husvagnskök? Om jag kör ett vanligt från ikea blir det då inga problem med att hålla dörrar och lådor stängda under färd? Jag tänker ju inte sätta hastighetsrekord på nurnburg ring men skönt om sakerna stannar kvar där de ska vara. Vill bevara utrymmet under golvet så mycket som möjligt och vill därför inte smalna av det mer än behövligt men dumt att smalna av det till 50-55 cm så det passar ett vanligt kök och sen visar det sig att jag "måste" sätta in ett 40 cm brett husvagnskök uppe på. Hellre vanligt om det funkar under färd. Någon med erfarenhet?


--------------------
Alpus 260 SR byggd på Volvo B10m -85.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lars och Elisabet HBV 251
inlägg 23 Mar 2015, 20:57
Inlägg #2


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1844
Registrerad: 4-April 10
Medlemsnummer: 1205



Har inget direkt svar att komma med än. Det jag kan säga att vi kommit fram till är att skåpdörrar och lådor kommer att få nåt slags lås, typ barnsäkerhetslås. Detaljerna är inte färdigtänkta än, har inte monterat panelen klart på väggar o tak än! laugh.gif


--------------------
Jag kör hellre Diesel.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Oscar HBV 319
inlägg 24 Mar 2015, 15:57
Inlägg #3


Advanced Member
***

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 42
Registrerad: 22-January 14
Medlemsnummer: 4144



CITAT(*Conny @ 23 Mar 2015, 20:33 ) *

Har en förhöjning i golvet som går ut ca en meter från väggen. Tänkte smalna av denna så den bara går så långt ut från väggen att den fungerar som sockel till köket. Kan inte sänka hela vägen ut utan måste lämna lite. Fundera då på vilken typ av kök man ska använda. Bredden för ett vanligt 60 cm djupt ikeakök finns men varje cm räknas ju så ska kanske satsa på ett begagnat husvagnskök? Om jag kör ett vanligt från ikea blir det då inga problem med att hålla dörrar och lådor stängda under färd? Jag tänker ju inte sätta hastighetsrekord på nurnburg ring men skönt om sakerna stannar kvar där de ska vara. Vill bevara utrymmet under golvet så mycket som möjligt och vill därför inte smalna av det mer än behövligt men dumt att smalna av det till 50-55 cm så det passar ett vanligt kök och sen visar det sig att jag "måste" sätta in ett 40 cm brett husvagnskök uppe på. Hellre vanligt om det funkar under färd. Någon med erfarenhet?


Här kanske finns något? --> Campingvaruhuset

Jag kommer själv använda mig av standardprodukter, från bl a Ikea. Tänk också på att man även kan använda överskåp som underskåp.. då sparar du in en hel del på djupet :-)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
*Conny
inlägg 24 Mar 2015, 22:16
Inlägg #4


Gold Member
*****

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 122
Registrerad: 10-September 12
Medlemsnummer: 2286



CITAT(Oscar HBV 319 @ 24 Mar 2015, 15:57 ) *


Här kanske finns något? --> Campingvaruhuset

Jag kommer själv använda mig av standardprodukter, från bl a Ikea. Tänk också på att man även kan använda överskåp som underskåp.. då sparar du in en hel del på djupet :-)


Bra tips på både lås och luckor. Varje cm gör skillnad.


--------------------
Alpus 260 SR byggd på Volvo B10m -85.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
putte HBV 321
inlägg 31 Mar 2015, 19:15
Inlägg #5


Advanced Member
***

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 28
Registrerad: 14-May 14
Medlemsnummer: 4224



Vi har ett ikea kök vi använde 30cm breda dörrar gångjärnen håller igen skåpen bra behövs inget extra lås även lådorna fungerar bra självstängande.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 8 May 2024 - 09:11
Designed from: InfinityStyles.com