Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

 
Reply to this topicStart new topic
> ERFARENHETER SÖKES!
Börje HBV216
inlägg 3 Dec 2009, 20:44
Inlägg #1


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 606
Registrerad: 23-September 09
Från: Stockholm
Medlemsnummer: 1138



Hallå i december-kylan!

Jag har börjat leta efter en scooter i mellanstorlek för ha med på våra bussturer.

Jag har en del erfarenhet från motorcyklar på den gamla goda tiden men inga av de kunskaperna går att överföra till scootrar. Det finns varken kedja, fotbroms eller växellåda. Inte ens fotpinnar eller kick…

Jag vet inte var bristerna på t.ex. en Yamaha Majesty 250 eller liknande dyker upp.
Var kommer felen först som jag skall se upp med? Jag var och tittade på en begagnad idag men kom på mig själv med att stå och glo på blankpolerade kåpor, jag vet inte vad jag ska titta efter…

Finns det någon här på forumet som har haft eller har erfarenhet från såna
här fordon och kan ta sig tid för att dela med sig lite kunskaper och tips?

Helst hade jag velat ha en enklare motorcykel - men min fru vägrar och ska det bli något
på två hjul så är detta kompromissen…

Men jag måste erkänna att när jag provkörde en scooter idag så det var lite fascinerande att sitta på en 2-hjuling som inte vibrerar, hoppar, hostar och spottar som många motorcyklar gör, eller gjorde kanske jag ska säga. Nu surrade det bara lite diskret någonstans under rumpan, och pigg var den faktiskt! Även om det kanske inte är så djävla manligt med automat – halva kicken med en riktig hoj är ju att växla upp steg för steg efter rödljuset till tårarna sprutar i fartvinden! Ja, ja, det var då det…


En anpassad nostalgiker som hoppas på tips.

Börje HBV216

Nedan en bild den scooter jag provkörde idag.
Bifogad bild






User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 27 April 2024 - 06:56
Designed from: InfinityStyles.com