Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

 
Reply to this topicStart new topic
> Fälgar, slanglösa, med koniska bulthål, Scania
Lars och Elisabet HBV 251
inlägg 31 Oct 2017, 20:06
Inlägg #1


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1844
Registrerad: 4-April 10
Medlemsnummer: 1205



Har en bekant som postat detta på ett "grannforum".
Finns det nån här som är intresserad kan jag VBF intresset. Skicka gärna PM. thumbup.gif

"Allt som oftast dyker det upp någon som letar efter slanglösa fälgar med koniska bulthål till gamla Vabisar. Av en slump snubblade jag idag över en pall med nya såna och har nu ett detaljnummer att beställa efter.

Finns det behov så försöker vi samla alla på en gång och beställer i en klump, priset ligger runt 900:-/st plus moms om jag köper tio st, desto fler fälgar, desto bättre pris... Fälgarna är 9" breda, vilket innebär att dom är lämpliga för tex. 12-22,5,
295/80-22,5 och 315/80-22,5, mindre däckdimensioner ska ha 8,25" fälgar, vi försöker hitta såna också. Jag kan ordna ut fälgarna till en rad olika platser i landet utan extra kostnad, Luleå är längst norrut, jag har inte alla platserna i huvet just nu men det är de orter där LVD, Trailereffekter och EuroPart har sina filialer.

Fälgarna är tyska TALAS och är godkända av TüF, som alla andra är dom lackade i silverkulör."


--------------------
Jag kör hellre Diesel.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Tommy HBV 1
inlägg 5 Nov 2017, 20:39
Inlägg #2


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1614
Registrerad: 21-November 04
Från: Karlstad (Skutberget)
Medlemsnummer: 3



Bra tips Lars.
Det är många som använder okonade fälgar och med påföljden obalans vibbarationer samt välbigt lätt att hjulen lossnar.

Bara så förbaskat tråkigt att det är så få som är inne på detta forum och får sådan här bra information och tips.
Tackar för denna information Lars.MVH
Tommy HBV 1
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Jan HBV 283
inlägg 6 Nov 2017, 22:44
Inlägg #3


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 212
Registrerad: 4-December 10
Från: Trosa
Medlemsnummer: 1614



CITAT(Tommy HBV 1 @ 5 Nov 2017, 20:39 ) *

Bra tips Lars.
Det är många som använder okonade fälgar och med påföljden obalans vibbarationer samt välbigt lätt att hjulen lossnar.

Bara så förbaskat tråkigt att det är så få som är inne på detta forum och får sådan här bra information och tips.
Tackar för denna information Lars.MVH
Tommy HBV 1

Jag är inne i princip varje dag laugh.gif men jag har inte så mycket att skriva. Det kanske blir bättre efter den omtalade uppgraderingen som verkar långt borta. När blir det egentligen ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Tommy HBV 1
inlägg 12 Nov 2017, 19:03
Inlägg #4


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1614
Registrerad: 21-November 04
Från: Karlstad (Skutberget)
Medlemsnummer: 3



Jan
Vi håller nu på och uppdaterar en helt ny databas med att lägga in alla uppgifter på medlemmar. Detta för att det skall bli enklare att jobba med. Nya medlemskartan är också under uppdatering. Vi har också ambitionen att få till någon slags koppling till Gruppen Husbussens Vänner som ligger på Facebook som Blomster sköter om. Under den gruppen håller vi på och undersöker om det kan bli något som endast är för regestrerade medlemmar med ett HBV nr. förhoppningen är att det skall bli länkat till forum eller hemsidan. Det vi strävar efter är att det skall gå lättare att göra inläg mm samt även lägga ut foto mm.

Även forumets medlemmar kommer att uppdateras. det är många som är regestrerade som medlemmar med behörigheten att se allt och kunna skriva som ej längre är betalande medlemmar i HBV. De kommer att sorteras bort i samband med årskiftet 2017-2018 då medlemsavgiften skall betalas in.

Vi hoppas på en snar lösning på detta men i all stund allt sker på idiel basis så får vi akseptera att det kan ta lite tid.

MVH Tommy HBV 1
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lars och Elisabet HBV 251
inlägg 14 Nov 2017, 21:40
Inlägg #5


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1844
Registrerad: 4-April 10
Medlemsnummer: 1205



Tack Tommy! thumbup.gif

Min Kamrat funderar hur det går och om jag har några intresserade på G. Har inte hört nåt hittills men man kan ju hoppas att det finns några som behöver fälgar.


--------------------
Jag kör hellre Diesel.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lars och Elisabet HBV 251
inlägg 10 Dec 2017, 19:20
Inlägg #6


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1844
Registrerad: 4-April 10
Medlemsnummer: 1205



Verkar vara si o så med fiskelyckan laugh.gif inte ett napp mellow.gif


--------------------
Jag kör hellre Diesel.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Kurre o Tina HBV 166
inlägg 18 Dec 2017, 23:56
Inlägg #7


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 328
Registrerad: 10-January 08
Från: kolstavägen 31 märsta 19591
Medlemsnummer: 527



Det var ju synd de var till scania å inte volvo smile.gif
då hadde jag varit intreserad smile.gif

hejs svejs
kurre
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 11 May 2024 - 08:59
Designed from: InfinityStyles.com