Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

 
Reply to this topicStart new topic
> DigitalTV i datorn
Tom HBV168
inlägg 6 Jul 2008, 15:08
Inlägg #1


Gold Member
*****

Grupp: Admin
Inlägg: 768
Registrerad: 3-February 08
Från: Kristianstad
Medlemsnummer: 558



Hej!

Jag har testat en hel del TV-mottagare för PC under årens lopp. Har nu hittat en riktigt trevlig LITEN leksak. Finns t.ex. här: http://www.dustinhome.se/pd_5010141340.aspx

Terratec Cinergy XXS är en pytteliten (som ett litet USB-minne ungefär) digitalTV-mottagare som även tar emot HD (när det kommer i marknätet). Det som imponerar mest på mig är det låga priset, mottagningskvalitén och att den fungerar klanderfritt i Windows Vista. Är man inte sugen på att använda den medföljande programvaran så har den fullt stöd för Media Center (i de versioner av Vista som har det).

Testade även den medföljande lilla pytteantennsprötet men hade inte väntat mig någon mottagning (vi har inte så värst bra signal här), men döm om min förvåning när den hittade en massa kanaler som dessutom problemfritt gick att titta på! Medföljer gör även en fullstor fjärrkontroll så man kan zappa som vanligt utan att pilla på datorn...

Så är du sugen på digitalTV i datorn så är denna mottagare ett hett tips smile.gif



--------------------
BUSS och kram!
MVH / Tom

www.nightrider.se
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Torgny J HBV 66
inlägg 6 Jul 2008, 21:40
Inlägg #2


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 735
Registrerad: 9-January 05
Från: Varberg
Medlemsnummer: 17



Tack för tipset HBV 168 Men jag har just nu en box i bussen... men bra idé för framtiden


--------------------
Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman
Solveig och Torgny
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Tom HBV168
inlägg 6 Jul 2008, 22:29
Inlägg #3


Gold Member
*****

Grupp: Admin
Inlägg: 768
Registrerad: 3-February 08
Från: Kristianstad
Medlemsnummer: 558



Jag har TV (på skenor i taket fram) och box i bussen, men ibland går åsikterna i familjen isär när man vill se på TV, då är det bra med en extraTV för så liten peng. Datorn jag kör på är en bärbar med 17" wideskärm så den skäms inte för sig, ens som TV smile.gif


--------------------
BUSS och kram!
MVH / Tom

www.nightrider.se
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
*Raymond
inlägg 7 Jul 2008, 19:03
Inlägg #4


Advanced Member
***

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 39
Registrerad: 23-June 07
Från: Öje, Västra Dalarna
Medlemsnummer: 382



Vilka kanaler får man in på den? Såg ju intressant ut...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Tom HBV168
inlägg 8 Jul 2008, 09:27
Inlägg #5


Gold Member
*****

Grupp: Admin
Inlägg: 768
Registrerad: 3-February 08
Från: Kristianstad
Medlemsnummer: 558



SVT1, SVT2, TV4, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen och TV6 är kanaler som kan ses av de flesta i landet. The Voice, Axess TV och Aftonbladet TV är okodade kanaler med begränsad landstäckning. Förutom de fria kanalerna kan man också välja mellan 30 olika betalkanaler men det förutsätter att man har abonnemang och kortläsare.

Komplett paket inklusive USB-kortläsare och CA-modul (att stoppa kortet i) finns t.ex. här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354346. Blir ju lite dyrare om man vill kolla betalkanalerna...



--------------------
BUSS och kram!
MVH / Tom

www.nightrider.se
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 28 March 2024 - 22:13
Designed from: InfinityStyles.com