Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

 
Reply to this topicStart new topic
> Färsk info om regbes. från buss till PB 2
*Michael
inlägg 10 Jun 2012, 11:00
Inlägg #1


Superior Member
****

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 79
Registrerad: 10-June 12
Medlemsnummer: 2249



Hej allihopa. Tänkte bara kolla om någon har färsk info om detta med att regga om en buss till PB II. Skall köpa en buss snart och vill regga om den till PB2. Problemet är bara att det är en djungel och att man hör många olika bud.

Så är det någon som dels sitter inne med färsk info samt vad som krävs av min buss för att bli godkänd så skulle jag bli glad.

-Ser fram emot att gå med i klubben och få komma igång med mitt nya projekt. toast.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Bertil HBV30
inlägg 10 Jun 2012, 14:45
Inlägg #2


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 311
Registrerad: 15-March 08
Medlemsnummer: 598



Hej
Det finns riktlinjer hos Transportstyrelsen och Bilprovningen om vad som krävs. Men den info du får från dessa parter kan tolkas på olika vis av olika personer. Säkraste sättet är att du kontaktar den person som gör registreringsbesiktning på den ort du ska utföra det. Bygger och utrustar du enligt dennes instruktioner borde din buss gå igenom.
mvh Berra
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Svea HBV77
inlägg 10 Jun 2012, 19:41
Inlägg #3


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1045
Registrerad: 1-June 05
Medlemsnummer: 43



Jo det är riktigt som Bertil skriver, trots att det finns att läsa om, hur och var så tolkas det så olika. Det är nog bäst att kolla med dem som ska göra registreringen.
Lycka till med din buss.

//Sussie
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
*Michael
inlägg 10 Jun 2012, 20:48
Inlägg #4


Superior Member
****

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 79
Registrerad: 10-June 12
Medlemsnummer: 2249



Kände nästan på mig att det var lite godtyckligt. Skall kontakta en station och be om en lista på vad dem kräver. En fråga till:

Ibland kan man få uppfattningen om att de skall ta bort möjligheten att regga stora bussar som PB2. Men hur var det med detta? Ligger det något otäckt och ruvar i vassen?

Själv är jag som ett litet barn. Är sedan ett par timmar ägare till en Deltaplan B10M från 1984. Lite ruffig och med rudimentär husbilsinredning. Men vad gör det? Har drömt om denna dan sen jag var liten och åkte med morsan (som var reseledare) i allsköns bussar.

Ser fram emot att bli medlem i HBV och i sinom tid åka på träff.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Bertil HBV30
inlägg 11 Jun 2012, 19:59
Inlägg #5


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 311
Registrerad: 15-March 08
Medlemsnummer: 598



Hej
Det är många rykten som florerar men med stor sannolikhet kommer det att gå även framöver. Det är EU som ställt upp riktlinjerna för fordon inredda som husbil, dessa ska helst hänföras till fordonsslaget Personbil. Man får idag regbesikta en husbil som lastbil men det kommer kanske snarare att försvinna, eftersom EU har sin ståndpunkt.
Berra
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 17 May 2024 - 21:10
Designed from: InfinityStyles.com