Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

> Luftfjädring B10M
Jan-Ola HBV 266
inlägg 8 Jun 2013, 22:09
Inlägg #1


Newbie
*

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 4
Registrerad: 21-August 12
Från: Ulvsby, Karlstad
Medlemsnummer: 2273



Jag har fått ett problem som jag skulle vilja ha lite tips på felsökning. När jag har parkerat bussen så sjunker fjädringen efter en stund när luft trycket sjunker, vilket är logiskt. Men höger fram sjunker inte, där är den kvar i ursprungsläget. haee.gif
Sitter det någon backventil på luftmatningen till bälgen eller kan det vara så att stötdämparen har blivit en fast stång. Jag märker inget konstigt när jag kör, men det lutar väldigt i bussen om man inte klossar rejält under de andra tre hjulen.
Det är ett problem som har kommit efter vintern, i höstas hade jag inte det problemet.

Vad länge är normalt för en -85 att hålla uppe trycket, vad mycket skall man lägga ner för att leta läckor och täta. Den sjunker efter ett par timmar och har inga problem när motorn går och pumpar upp rätt fort efter start av motorn.
MVH Jan-Ola
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topic
Svar
*Larzan
inlägg 30 Jul 2013, 19:44
Inlägg #2


Advanced Member
***

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 42
Registrerad: 8-August 12
Medlemsnummer: 2264



Fick en höftning från Volvo och de säger att det är svårt att enligt besiktningsprotokollet ge en offert, men en kvalificierad gissning är någonstans mellan 50-100 000kr.

Så även om jag hade fått den bussen för en spottstyver blir det för mycket i bara reparationskostnader innan bussen rullar.

Moving on from it...
sad.gif


--------------------


Motto: "Ät gul snö, det kan vara öl"

http://larzan.wordpress.com/
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Inlägg i det här ämnet


Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 20 May 2024 - 07:44
Designed from: InfinityStyles.com