Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

 
Reply to this topicStart new topic
> Limmade fönster
Mats Eriksson HBV-49
inlägg 8 May 2005, 10:45
Inlägg #1


Oregistrerad









mad.gif help.gif jag vill ta bort och fixa till sidofönster några ska plåtas igen och övriga bytas ut. Min fundering är går det att limma nya mörka shockkk!.gif fina fönster på en gammel buss haee.gif . Någon som kanske har samma fundering eller gjort byte hör av dig smile.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
Mats HBV 49
inlägg 15 May 2005, 08:29
Inlägg #2


Advanced Member
***

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 34
Registrerad: 22-January 05
Medlemsnummer: 24



Hej forfarande Mats hbv-49 måste kanske förtydliga min fråga lite .
Jag har fula sidofönster som är skadade av fukt imellan och gummilister som har sett sina bästa dar för länge sedan. Har stött och blött detta problem länge och tittade på en Mersabuss som är byggd av Backaryd den har hur snitsiga fönster som helst, och dom förefaller att vara limmade på utsidan av karossen. Så till frågan går det att limma fönster efter samma prinsip på en gammalbuss . Den jag har är en Säffle -70 års med helt raka fönster. Någon som vet är jag helt ute och cyklar heller?

Mats............
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Peo HBV 2
inlägg 15 May 2005, 19:10
Inlägg #3


Logdansare
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 874
Registrerad: 28-November 04
Från: V- Nysäter
Medlemsnummer: 10



Frågan bör nog ställas till en glasmästare. Proiblemet att limma fönster (om jag förstår dig rätt) utanpå karossen verkar lite knepigt. Hade du tänkt använda enkla eller isolerglas? Den typ av bygge du pratar om liknar mer en kaross med rutorna som bärande del. Du får lägga in bilder på bussen så man kan se vad du pratar om blink.gif Verkar knepigt doh.gif


--------------------
Busster
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Mats HBV 49
inlägg 16 May 2005, 20:44
Inlägg #4


Advanced Member
***

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 34
Registrerad: 22-January 05
Medlemsnummer: 24



huh.gif Hej Peo
Har idag snackat med en glasmästare som tycker att jag cyklar lite. För det första blir det otroligt dyrt och inte helt enkelt för det blir stor tyngd i glas av den stoleken longnose.gif doh.gif . Men jag tror i alla fall på iden och ska ta ur några rutor för att plåta igen dem och då ska glasmästarn titta hur fönstergluggen ser ut. cool.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 10 May 2024 - 16:50
Designed from: InfinityStyles.com