Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

 
Reply to this topicStart new topic
> Priser bussdelar, VolvB10M
*Kaj
inlägg 15 Sep 2014, 19:32
Inlägg #1


Superior Member
****

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 78
Registrerad: 2-February 14
Medlemsnummer: 4154



sjukdomen blir bara värre och värre kan emellanåt inte använda händerna och funderar på att helt enkelt skrota ned bussen som är en Volvo B10M 1987 vikingarnas gamla turnebuss pga rosten så frågan är nu vad priserna ligger på om det ens är värt att skrota ned den och få tio ton järnskrot kvar på gården,försökt att sälja den för 30 tusen men dom som har vart och tittat har tummen mitt i handen vilket inte gör saken bättre sedan måste en spridarhylsa bytas vilket är en baggis bara man har dom rätta verktygen som avdragare och koningsverktyg hylsan kostar ca 500:- det är sådana saker som gör att bussen står kvar på gården och att jag inte fått in den i verkstaden pga porthöjden har dock en port liggande men den skall upp vilket gör att det blir mer arbete samt att jag skall fixa min Cheva pickis nästan klar innan lack lacka Cheva vanenfixa frugans bil renovera köket samt dra lite ny el på övervåningen panela klart pannrummet på verkstaden göra klart toa utrymmet i verkstaden fixa klart car porten som jag byggde ut pga bussen mm sedan fixa bussen så det blir nog skrotning av busseländet så frågan kvarstår vad är begagnade bussdelar värda,får man nånting för den förutom 10000 i skrotvärde,försökte tom ta byte på den men bytesförslagen passade inte mig då jag inte vill ha flera gamla bilar på gården förutom en Mercedes Vito Diesel.
Någon som har ett hum.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
*Michael
inlägg 18 Sep 2014, 19:31
Inlägg #2


Superior Member
****

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 79
Registrerad: 10-June 12
Medlemsnummer: 2249



Jag tror att en hel del saker kan vara säljbara. Volvo är inte roligast när det gäller delar. Jag har själv en B10:a och vet den hårda vägen vad det kan kosta. Friska bitar till luftfjädringen kostar mycket när man har flera delar att byta. Sen är det rent horribelt pris på vissa framvagnsdelar. Likaså har de ibland slutat att sälja lösa delar så att man måste byta ut en hel komponent som tidigare var renoveringsbar.

Om någon plötsligt skulle vilja sälja mig ett länkstag, alltså den långa delen som kopplar ihop styrsnäckan framtill med vänster hjulspindel så hade jag inte blivit ledsen. Volvo tar drygt 8000kr för denna. Likaså behöver jag en bakre bromsklocka. (Där har vi delen som bara säljs i sin helhet numera, vilket är surt då jag bara behöver en fjäder)

Nu vet jag inte var du bor, men om du skulle skrota din buss och det inte är alldeles för långt bort så får du i.s.f. mer än gärna överta mina dåliga delar vid ev. affär, så att din buss inte blir utan bromsar och styrning. Det är hela men inte besiktningsbara grejer alltså.

Jag skulle även vara intresserad av en ljuddämpare och säkert fler saker som passar.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
*Kaj
inlägg 19 Sep 2014, 15:32
Inlägg #3


Superior Member
****

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 78
Registrerad: 2-February 14
Medlemsnummer: 4154



Hej och tack för svaret skall backa in den i carporten och riva av några ytterplåtar och ser det för jävligt ut så skrotar jag ned bussen och återkommer till dig mvh Kaj
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 29 April 2024 - 11:54
Designed from: InfinityStyles.com