Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

2 Sidor V  1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Våra ungdomar., Mindre tjat innan resa.
KENT HBV91
inlägg 14 Aug 2006, 20:52
Inlägg #1


Superior Member
****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 69
Registrerad: 9-July 06
Medlemsnummer: 96



help.gif Hej på er där ute!Jag har ett förslag som jag gått och grunnat på ett tag.Vad säjs det om att öppna en sida bara för våra ungdomar,där dom kan prata med varandra och sedan ev. stämma träff när familjen skall ut på en träff eller dyligt.Jag tror det skulle vara lättare att få med sej ungdomarna om dom vet att det kommer andra i samma ålder på våra träffar.Vad säger ni som varit i klubben ett tag?Låter det tokigt det här,eller är det något att spinna vidare på haee.gif Skulle vara roligt att höra era synpunkter. Ha de.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Torgny J HBV 66
inlägg 14 Aug 2006, 22:51
Inlägg #2


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 735
Registrerad: 9-January 05
Från: Varberg
Medlemsnummer: 17



Hej Marie o Kent.

Våra ungdomar har fyllt 40 år. Hur många forum du än startar blir han nog hemma ändå.

Nice try anyhow but not for our kid.

Há Dé Gôtt
Torgny


--------------------
Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman
Solveig och Torgny
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
MarieHBV91
inlägg 14 Aug 2006, 23:31
Inlägg #3


Newbie
*

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 0
Registrerad: 16-March 06
Från: Svenljunga
Medlemsnummer: 85



wink.gif Vet du Torgny! Tror det finns en hel del som har ungar som inte fyllt 40!! Men följa med föräldrar som bara går runt,el.sitter still o bara snackar buss,det skulle inte jag heller vilja göra. Felet vi gör ,när de är med,är att vi engagerar oss inte i DEM. Varför inte hitta på nåt kul ihop med dem,låta dem bestämma lite vad vi kan göra. Tyvärr har många av oss vuxna svårt för att vara lite barnsliga o "leka"lite. Även om de är 15-20 år o skitcoola,så finns det allt en liten snutt i dem som ,fortfarande, gärna skulle vilja busa o skoja lite. Och det skulle nog bli kul ,även för oss "gamle".Och framförallt! föra ungarna närmare sina föräldrar. Tror att de flesta umgås för lite med sina halvvuxna barn,tror kanske inte de vill lämna datorn för att spela spel,eller kort m.m. Men det är faktiskt kul! Det är ju inte farligt att prova ,eller hur? love-smiley-024.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Peo HBV 2
inlägg 15 Aug 2006, 07:18
Inlägg #4


Logdansare
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 874
Registrerad: 28-November 04
Från: V- Nysäter
Medlemsnummer: 10



Marie har helt rätt!! Problemet är bara att man glömmer bort att vara barnslig för barnens skull. Vi är väl lite larviga (läs barnsliga) allihop när det kommer till kritan. I midsommras missade jag helt att barnen behövde något att göra, detta kommer inte att upprepas här igen. Barnen som är med på träffarna måste känna att dom ÄR med och har minst lika roligt som vi. Det kan ju bli så att man behöver en chaufför på äldre dar och det vore ju tufft att bli skjutsad på täffar av sina barn, så vi måste se till att även dom trivs, Tids nog kanske dom sitter med och pratar bakaxel och bromsar.


--------------------
Busster
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Torgny J HBV 66
inlägg 15 Aug 2006, 09:24
Inlägg #5


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 735
Registrerad: 9-January 05
Från: Varberg
Medlemsnummer: 17



Visst har du rätt Marie. Gör ett försök tycker jag. Bara bra om det lyckas.





Kan jag också få vara med och leka?? banana_1.gif

Há Dé Gôtt
Torgny


--------------------
Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman
Solveig och Torgny
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Maggan HBV1
inlägg 15 Aug 2006, 19:09
Inlägg #6


Newbie
*

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 9
Registrerad: 28-February 05
Medlemsnummer: 28



Jag tror att idén är jättebra! yahoo.gif
Om ungdomarna får lära känna varandra genom chatten så blir dom nyfikna på varandra och vill hänga med på träff för att få träffa chattkompisen och då slipper dom att gå och smyga på dom andra unga på träffen för att till slut bli bekanta 10 min innan man ska åka hem.
Dessutom kan dom smida planer om vad dom vill göra och plantera dessa planer i sina föräldrar som förhoppningsvis sprider detta till arrangörer och andra som planerar att komma på träffen. thumbs.gif

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Svea HBV77
inlägg 16 Aug 2006, 10:13
Inlägg #7


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1045
Registrerad: 1-June 05
Medlemsnummer: 43



Måste säga att det är ett jätte bra förslag. Vi som har tösen med allt som oftast känner oss lite taskiga mot henne när man bara pratar bakaxlar och varvtal wink.gif
Nu har hon inte några större problem att bli bekant med andra ungdomar men det skulle underlätta kontakterna dem i mellan. Och säkerligen skulle det göra det mer roligt att följa med på träffar om de också kan planera innan och vet vilka som kommer och inte.

//Sussie
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Ewa HBV11
inlägg 16 Aug 2006, 18:30
Inlägg #8


Häxa
*****

Grupp: Admin
Inlägg: 876
Registrerad: 21-November 04
Från: Stockholm
Medlemsnummer: 2



Jag tror Grim (och hans kompisar vi brukar ha med oss) håller kontakten med mini-HBV:are via SMS och MSN.
Han är inte så mycket för det här med forum utan babblar medans han spelar spel online. type.gif


--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
MarieHBV91
inlägg 16 Aug 2006, 19:06
Inlägg #9


Newbie
*

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 0
Registrerad: 16-March 06
Från: Svenljunga
Medlemsnummer: 85



tongue.gif heeej Torgny!! Klart att du får vara med!! Ingen mobbing här. Var du inte med oss på Öland,när Kent ,jag alla 3 barna, Frank(reserventysken ni vet) , Irene o Janne från Norrtälje( OBS de är INTE stockholmare!) kastade boll o hade kul som attan? Vi spelade spel o badminton. Ungarna tyckte faktiskt det var roligt. Kan tänka mej att viss av våra grannar inte var så roade av våra "tutor" ,när vi spelade "med andra ord",men vi hade skoj! yahoo.gif Ha det gott alla ! action-smiley-030.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KENT HBV91
inlägg 19 Aug 2006, 18:13
Inlägg #10


Superior Member
****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 69
Registrerad: 9-July 06
Medlemsnummer: 96



Hej igen!Nu var det kanske tanken inte att sidan skulle fungera som Lunarstorm, för där vet jag att dom slår oss på fingrarna. yahoo.gif Vad jag menar är att vi är ju rätt okända för varandra än så länge,så jag vill att ungdomarna skall få lära känna varandra på våran sida.Om dom sedan vill gå ut och prata med varandra på en annan sida är det helt okey.Det känns ju lite konstigt att åka två i en 10 met. buss och ungarna sitter hemma,för att dom inte vet om det kommer någon mer i deras ålder som t.ex på en träff el. dyligt. sad.gif Kan vi inte hjälpa dom på traven lite, sen löser dom nog resten själva tror jag.Tack å hej leverpastej. devil_5.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Torgny J HBV 66
inlägg 19 Aug 2006, 19:55
Inlägg #11


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 735
Registrerad: 9-January 05
Från: Varberg
Medlemsnummer: 17



Kent lille - vad väntar du på ?? Sätt igång nya forumet för "ungdomsHBVarna".

Sammanfattat lite här:

Maggan : Jag tror att idén är jättebra!
Marie HBV 91 : Vet du Torgny! Tror det finns en hel del som har ungar som inte fyllt 40!
Peo : Marie har helt rätt!!
HBV 66 Visst har du rätt Marie!
Svea HBV 77 Måste säga att det är ett jätte bra förslag.


--------------------
Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman
Solveig och Torgny
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
MarieHBV91
inlägg 19 Aug 2006, 23:24
Inlägg #12


Newbie
*

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 0
Registrerad: 16-March 06
Från: Svenljunga
Medlemsnummer: 85



huh.gif Jaha ,flera är positiva,fast tycker ändå att mr Torgny,som nu inte har några yngre barn,kanske är lite småironisk i sina inlägg. det är ju vi som har ungar ,som ska "lägga sej i detta". Är vi så få?Eller är det bara vissa hela tiden som läser dessa sidor? Kanske behöver gå ut med det på annat vis? På det här bygget är vi inte så speciellt datakunniga,så vi behöver ju någon som startar det hela. Ungarna gillar ju det här med smilisar mm,så ju mer sånt det finns med,desto bättre tror jag. Ha det bra! hug.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Ewa HBV11
inlägg 20 Aug 2006, 00:43
Inlägg #13


Häxa
*****

Grupp: Admin
Inlägg: 876
Registrerad: 21-November 04
Från: Stockholm
Medlemsnummer: 2



Är det en ny kategori ni tänker på, som knodden ska skriva i så är det inga problem att fixa.
De e bara till å tala om vad den ska heta och var den ska ligga.
Öppet forum eller i medlemsdelen?



--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Torgny J HBV 66
inlägg 20 Aug 2006, 09:36
Inlägg #14


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 735
Registrerad: 9-January 05
Från: Varberg
Medlemsnummer: 17



Jaha, försöker få fart på förslaget - då blir man småironisk.

Skit i det då! Så är jag iallafall inte småironisk.


--------------------
Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman
Solveig och Torgny
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
MarieHBV91
inlägg 20 Aug 2006, 16:34
Inlägg #15


Newbie
*

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 0
Registrerad: 16-March 06
Från: Svenljunga
Medlemsnummer: 85



Ta det lugnt Torgny! Jag menade inget illa,det var bara som du skrev,det lät som om du ansåg det dumt med en chatt för ungarna. Inte bra att hetsa upp sej i din ålder min vän. Bara bra om alla vill hjälpa till! Men hur många är intr.? Vi behöver kanske fler röster som gör sej hörda ,innan vi drar igång nåt. Puss på dej Torgny,inga sura miner nu love-smiley-024.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

2 Sidor V  1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 28 March 2024 - 12:56
Designed from: InfinityStyles.com