Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

> Radioantenn, Hur få bästa möjliga FM-radiomottagning?
Göran HBV 222
inlägg 23 Oct 2012, 21:13
Inlägg #1


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 158
Registrerad: 18-March 10
Medlemsnummer: 1191



Jag har tänkt byta ut min radioantenn på bussen till något bättre.
När jag kommer med bilen så har den mycket bättre mottagning av svaga stationer än vad jag har i bussen. Parkerar jag bilen bredvid bussen är skillnaden väldigt uppenbar.

Stationer jag hör utan problem i bilen är knappt urskiljbara i bussen. Endast de starka sändarna hörs.

I och med att det är gott om plats på bussen borde det gå att montera fler och/eller större antenner utan problem. Mottagningen i bussen borde vara betydligt bättre än i bilen! Men, hur gör man? Vad krävs för att få bästa möjliga FM-radiomottagning i bussen?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topic
Svar(1 - 1)
*Mathias
inlägg 24 Oct 2012, 15:20
Inlägg #2


Gold Member
*****

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 124
Registrerad: 8-March 07
Medlemsnummer: 303



CITAT(Göran HBV 222 @ 23 Oct 2012, 22:13 ) *

Jag har tänkt byta ut min radioantenn på bussen till något bättre.
När jag kommer med bilen så har den mycket bättre mottagning av svaga stationer än vad jag har i bussen. Parkerar jag bilen bredvid bussen är skillnaden väldigt uppenbar.

Stationer jag hör utan problem i bilen är knappt urskiljbara i bussen. Endast de starka sändarna hörs.

I och med att det är gott om plats på bussen borde det gå att montera fler och/eller större antenner utan problem. Mottagningen i bussen borde vara betydligt bättre än i bilen! Men, hur gör man? Vad krävs för att få bästa möjliga FM-radiomottagning i bussen?



Det är nästan alltid jorden som spökar. Se till att du får en ordentlig jord från antennen och att alla kontakter är ok...

/Mathias
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 28 March 2024 - 21:00
Designed from: InfinityStyles.com