Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

 
Reply to this topicStart new topic
> Jannes Buss till Salu, Volvo B 58 Ikarus -1976
Tommy HBV 1
inlägg 10 Dec 2019, 16:46
Inlägg #1


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1614
Registrerad: 21-November 04
Från: Karlstad (Skutberget)
Medlemsnummer: 3



Nu är HBV 22 Jannes Jerpdals buss till Salu. pris 100,000: - kan diskuteras
Efter Jannes bortgång så har jag lovat Eva att försöka hjälpa att sälja bussen. Den är reggad som PB 2 och är besiktad i sommras. Inför besiktningen så renoverade Janne bromsar och bytte lager i framvagnen. Jag monterade nytt Kompressorkylskåp och ny dieselvärmare i den i somras. Hela taket är fullt med solpaneler. Det finns elverk inmonterat.Bussen är ordentligt utrustad eftersom Janne var den som ville ha allt och att allt skulle fungera så finns det mycket bra saker i denna buss. Janne lackade om hela bussen i våras. Om ni vill ha mera information så hör av er till mig Tommy HBV 1 070-3991828 eller E-post hbv1-tommy@husbussensvanner.net Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Bertil HBV30
inlägg 10 Dec 2019, 21:26
Inlägg #2


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 311
Registrerad: 15-March 08
Medlemsnummer: 598



Hej

När jag såg Janne och Evas buss första gången så var det två saker som jag tyckte var kanon:
Dubbeldäckare bak med liten salong nere och sovrum uppe, men den är (så vitt jag vet) bara 3,7 meter hög.
Och Janne hade byggt in rör som var kopplade i värmesystemet för att värma vattentankar, och om jag kommer ihåg var det både färskvatten och gråvattentankar. Du Tommy vet säkert hur det är gjort.
Han skar också upp isoleringen med elektrisk såg i perfekta bitar så den är nog riktigt bra isolerad. En buss som till och med ett Scaniafreak tycker om!

Berra action-smiley-030.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Tommy HBV 1
inlägg 23 Jan 2020, 07:45
Inlägg #3


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1614
Registrerad: 21-November 04
Från: Karlstad (Skutberget)
Medlemsnummer: 3



CITAT(Tommy HBV 1 @ 10 Dec 2019, 16:46 ) *

Nu är HBV 22 Jannes Jerpdals buss till Salu. pris 100,000: - kan diskuteras
Efter Jannes bortgång så har jag lovat Eva att försöka hjälpa att sälja bussen. Den är reggad som PB 2 och är besiktad i sommras. Inför besiktningen så renoverade Janne bromsar och bytte lager i framvagnen. Jag monterade nytt Kompressorkylskåp och ny dieselvärmare i den i somras. Hela taket är fullt med solpaneler. Det finns elverk inmonterat.Bussen är ordentligt utrustad eftersom Janne var den som ville ha allt och att allt skulle fungera så finns det mycket bra saker i denna buss. Janne lackade om hela bussen i våras. Om ni vill ha mera information så hör av er till mig Tommy HBV 1 070-3991828 eller E-post hbv1-tommy@husbussensvanner.net Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild


Här kommer lite mera bilder på Jannes buss om någon är intreserad? Den
kommer ut på Blocken snart. Den måste bort.
Bifogad bild

Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lars och Elisabet HBV 251
inlägg 23 Jan 2020, 11:26
Inlägg #4


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1844
Registrerad: 4-April 10
Medlemsnummer: 1205



JA den sku man lätt kunna lägga tassarna på om kosingen funnes! thumbup.gif


--------------------
Jag kör hellre Diesel.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 28 March 2024 - 13:02
Designed from: InfinityStyles.com