Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

3 Sidor V < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Dax för vånda!
Mats HBV 49
inlägg 4 Jun 2005, 20:08
Inlägg #16


Advanced Member
***

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 34
Registrerad: 22-January 05
Medlemsnummer: 24



Vad f-n ska man säga om detta ett ,,, doh.gif STACKARS ULLRIK
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Peo HBV 2
inlägg 8 Jun 2005, 18:10
Inlägg #17


Logdansare
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 874
Registrerad: 28-November 04
Från: V- Nysäter
Medlemsnummer: 10



19:00 Bromshävarmar monterade efter lite hjälp av svordomar angry-smiley-055.gif och vinkelkapen doh.gif . I morgon skall däcken monteras yahoo.gif och svetsningen ordnas, sedan är det bara det angry-smiley-055.gif oljeläckaget kvar. Rapport kommer. peace.gif


--------------------
Busster
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
RICKARD/ULLRICK HBV74
inlägg 8 Jun 2005, 19:08
Inlägg #18


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 995
Registrerad: 27-March 05
Medlemsnummer: 34



Jag har inte börjat göra nåt drastiskt än annat än att jag skickat lite uppgifter till en karl på Volvo som skulle prata med en av gamlingarna i gänget (vaddå röta, han ska gå i pension om en månad och då finns ingen kvar som kan nåt om dom gamla maskinerna så då får dom skicka såna här grejor till Volvomuseet!!!!) smile.gif det låter i alla fall än så länge som att det borde gå att få till nåt intyg som kan duga åt SBP biggrin.gif thumbs.gif .
Om inte det går kan man förmodligen köra bussen på en "rullande väg" och skruva ner pumpen så att man klarar sig inom stipulerade gränsvärden tongue.gif . (den kan ju råka vibrera såpass att den skruvar upp sig själv efter besiktningen.... longnose.gif longnose.gif )
DOM SKA F-----NIMEJ INTE VINNA..... mad.gif !
Resten av gnället är skitsaker att fixa! thumbs.gif
Richard
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Mats HBV 49
inlägg 12 Jun 2005, 18:11
Inlägg #19


Advanced Member
***

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 34
Registrerad: 22-January 05
Medlemsnummer: 24



biggrin.gif Hej alla glada imorrn 13/6 är det min tur att trä en stoor buss genom ett nålsöga, det ända man kan hoppas på är att allt är lika juste som man gärna tror att det är. Jag har varje år sagt till gubbarna på besiktningen att ni ska inte dömma hunden efter håren och det brukar funka. yahoo.gif yahoo.gif

Det här inlägget har ändrats av Mats HBV 49 12 Jun 2005, 18:12
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Peo HBV 2
inlägg 13 Jun 2005, 09:23
Inlägg #20


Logdansare
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 874
Registrerad: 28-November 04
Från: V- Nysäter
Medlemsnummer: 10



Det gick åt H----ete med däcken angry-smiley-055.gif Dom tog i både här och där som ni kanske redan vet, men resten är fixat, svetsning och oljeläcka. Har ändock beställt tid efter midsommar så jag slipper tänka på det nu. Som sagt var ett framdäck är nu vad som saknas. sad.gif thumbs.gif


--------------------
Busster
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Mats HBV 49
inlägg 13 Jun 2005, 22:40
Inlägg #21


Advanced Member
***

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 34
Registrerad: 22-January 05
Medlemsnummer: 24



yahoo.gif yahoo.gif Hej , nu har förutsättningarna för att vi ska komma till Höljes ökat med 100% för Hagbard fick blankt papper vid besiktningen toast.gif food-smiley-004.gif flowers_2.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Ewa HBV11
inlägg 14 Jun 2005, 13:07
Inlägg #22


Häxa
*****

Grupp: Admin
Inlägg: 876
Registrerad: 21-November 04
Från: Stockholm
Medlemsnummer: 2



Oj! Grattis toast.gif
Tommy har ordnat tid till Skräcken den 22:a.
Om det blir jag eller han som åker är oklart än så länge, men nervöst är det i vilket fall som helst.


--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Roffe & Eva HBV 76
inlägg 26 Jul 2005, 23:00
Inlägg #23


Oregistrerad










Åkte glad i hågen till besiktningen i juni. Tvärsäker på att den nyputsade skönheten skulle gå igenom. Maken till besiktningsman har jag aldrig fått, och kommer aldrig mer att få hoppas jag. Han slog, svor, bröt och bände så både han och jag var helt genomsvettiga. Bland annat gav han en tvåa på en bromsklocka fram, han slog och slog och slog, men lyckades inte slå hål på den, och till och med den andre besiktningsmannen frågade -"men tycker du verkligen att det ska vara en tvåa? Men tvåa blev det. Sedan tänkte han sätta ytterligare en tvåa på något han inte begrep, men då gick den andre besiktningmannen ner i gropen och förklarade hur prylarna hängde ihop och att det skulle se ut på det viset. Sedan var det slaglängdsreserven på båda fram.

Livet är grymt ibland. Eftersom jag aldrig gått någon ABF-kurs i tryckluftsbromsar så lämnade jag in henne på Scania, så fick dom repa och släcka tvåorna, så slapp jag åka tillbaka till besiktningen igen. Slapp också gå omkring och bära på de sju tusenlapparna som kalaset kostade. Tänk vilka konstiga hål det finns att stoppa pengar i....? Jag som ville ha en platt tv.

Men men, livet går vidare. Hur gick det med reg.besiktningen? Skräcken? Er andra?
/Roffe, pank och lycklig
Go to the top of the page
+Quote Post
Peo HBV 2
inlägg 27 Jul 2005, 09:27
Inlägg #24


Logdansare
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 874
Registrerad: 28-November 04
Från: V- Nysäter
Medlemsnummer: 10



Kan meddela att Busster Gick igenom till slut tongue.gif Skiftade däck från bak till fram eftersom jag hade rulldäck på yttre bak också huh.gif Men tjejen var och petade på oljedroppen under motorn och gnisslade lite, mad.gif men killen gav sig efter att jag förklarat att det faktiskt inte var en buss utan en lastbil dom besiktade yahoo.gif Bromshävarmar, svetsning av fjäderfäste samt vindrutespolning var inga problem. Men jag bes. aldrig i Ö-vik igen, det är helt klart! doh.gif


--------------------
Busster
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Ewa HBV11
inlägg 27 Jul 2005, 10:48
Inlägg #25


Häxa
*****

Grupp: Admin
Inlägg: 876
Registrerad: 21-November 04
Från: Stockholm
Medlemsnummer: 2



Här är Skräckens PROTOKOLL wub.gif yahoo.gif
Tommy= hug.gif drink.gif


--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Charsten HBV 21
inlägg 27 Jul 2005, 11:07
Inlägg #26


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1060
Registrerad: 24-November 04
Medlemsnummer: 9



Hjulia gick oxå genom efter lite justeringar. yahoo.gif


--------------------
Mercedesåkare
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Torgny J HBV 66
inlägg 22 Aug 2005, 06:41
Inlägg #27


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 735
Registrerad: 9-January 05
Från: Varberg
Medlemsnummer: 17



I morgon är det dags för Skalman att krypa genom nålsögat. shockkk!.gif

Styrlederna är fullproppade med entreprenadfett doh.gif Måtte det räcka haee.gif

Há Dé Gôtt
Torgny


--------------------
Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman
Solveig och Torgny
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
RICKARD/ULLRICK HBV74
inlägg 22 Aug 2005, 06:51
Inlägg #28


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 995
Registrerad: 27-March 05
Medlemsnummer: 34



Om det inte räcker kan du blanda lite hård plastik padding och trycka i med fettsprutan, tryck i LITE fett efteråt så du har smörjkanal in i leden, låt pp:n härda innan du vrider på ratten... Och glöm inte att rensa fettsprutan innan pp:n har härdat!!!
Detta är ett gammalt välbeprövat och fungerande "bilhandlarknep" från den tiden det fanns smörjnipplar i personbilsframvagnar som har räddat många spindelleder och p-ändar ett år till... wink.gif biggrin.gif + att bilprovningen fått longnose.gif longnose.gif biggrin.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Krilla HBV64
inlägg 22 Aug 2005, 17:51
Inlägg #29


Superior Member
****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 62
Registrerad: 13-August 05
Från: Björneborg
Medlemsnummer: 52



Hjääälp help.gif Hmmm undrar om man vågar åka in och besikta när man hör alla som får problem både med det ena och det andra sad.gif blink.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
*George
inlägg 22 Aug 2005, 21:19
Inlägg #30


Gold Member
*****

Grupp: HBV Gäst
Inlägg: 316
Registrerad: 21-November 04
Från: Göteborg
Medlemsnummer: 6



Inga problem - bara man har bussen reggad som lastbil!

När jag besiktigade i Falköping dagen innan det stora årsmötet i Skattkärr så hade jag förväntat mig att stöta på lite patrull. En av killarna som sprang nere i smörjgropen hojtade om ett fjäderfäste som var rätt av på vänster framfjäderpaket. Men efter att han hade diskuterat med sig själv om att inget var löst, bultarna satt på plats och kramlan satt där den skulle så åkte jag ut med ett helrent protokoll. Ibalnd fattar man inte hur det fungerar.

hejs/GB
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

3 Sidor V < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 28 March 2024 - 14:21
Designed from: InfinityStyles.com