Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

 

 
Reply to this topicStart new topic
> Husbussförsäkring, Vill få hjälp med underlag till försäkringsavtal
Bertil HBV30
inlägg 12 Nov 2020, 18:17
Inlägg #1


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 311
Registrerad: 15-March 08
Medlemsnummer: 598



Hej alla glada Husbussare!


Sedan en tid tillbaka vet jag att vissa har svårt att hitta försäkring till husbussen, antingen hel/halvförsäkring till orimliga premier eller kanske enbart Trafikförsäkring och därför har jag försökt få fram en försäkring för medlemmar i HBV. Nu har jag kontakt med en försäkringsmäklare och jag vill ha hjälp med lite fakta till deras arbete med att söka en lösning. Det vore bra om vi kan få många svar så de får ett bra underlag.

Följande vill de veta:
- Vad anser Ni vara en bra försäkringspremie på både trafikförsäkring, halvförsäkring och helförsäkring?
- Är husbussarna påställda under hela året eller är de endast påställda under perioden när de används?
- Används husbussarna primärt för resor i Sverige, Norden, Europa eller hela världen?

- Hyr ni ut era husbussar? Är det flera förare pga att flera delar husbuss?

Sedan vill de också ha:
- Kopia på 10-15 befintliga kunders försäkringar (gärna försäkringsbrev, premie, skador, villkor etc..)

När det gäller kopia på försäkringsbrev vill jag ha hyfsat många där ni enbart har fått Trafikförsäkring så de kan se att det inte bara är en som fått avslag på försäkring. Men även ni som har fått halv/helförsäkrning oavsett premie vill vi också ha. Om ni redan har försäkringsavtal och villkor i Adobe Acrobat kan väl skicka in dessa via mail till mig, och ni som bara har papper kan väl scanna in dessa. Om ni har hittat billigare/bättre försäkring kan ni väl också skicka med uppgifter om den tidigare, helst försäkringsavtalet men om ni bara har en siffra i huvudet så skriv belopp och bolag samt omfattning.

De första tre frågorna vill jag gärna ha på mail också men om ni vill svara i tråden så går det bra det med. Och har ni andra önskemål om försäkringen, t.ex. eventuella tillägg som kanske kan förhandlas in i vårt avtal så skriv ner det också. Min mail är berra@ragnarson.net .


mvh Berra action-smiley-030.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Bertil HBV30
inlägg 3 Dec 2020, 13:29
Inlägg #2


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 311
Registrerad: 15-March 08
Medlemsnummer: 598



Hej

Vi har inte tillräckligt med försäkringsbrev och hoppas få in flera, det gäller er alla oavsett om ni har haft svårt att försäkra eller inte. Och vi vill ha svar från alla oavsett om ni är medlemmar i HBV eller inte!
Helst bilaga i mail (berra@ragnarson.net) men även enbart text med info om totalvikt, premie, omfattning och bostadsort (i forumet eller via mail) hjälper en bit på vägen.

mvh Berra action-smiley-030.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Tommy HBV 1
inlägg 10 Dec 2020, 08:30
Inlägg #3


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1614
Registrerad: 21-November 04
Från: Karlstad (Skutberget)
Medlemsnummer: 3



Hej Berra.
Hur många flera försäkringsbrev behöver du?
Skall jag jaga på några personligen?
God Jul på dig och Tack för dit arbete.
Tommy
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Bertil HBV30
inlägg 10 Dec 2020, 13:18
Inlägg #4


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 311
Registrerad: 15-March 08
Medlemsnummer: 598



Hej

De har bett om 10-15 försäkringsbrev och jag har fått in precis 15.
Efter att Jasska la ut om att jag måste få hjälp så rullade det på. Har skickat in några och samlar ihop de sista nu i veckan. De på försäkringsmäklaren och de på försäkringsbolagen har en hektisk period inför årets slut då det är många avtal som ska förnyas. Så de räknar med att ta kontakt med försäkringsbolag i mitten-slutet av januari så de har tid på sig att sätta ihop en bra formulerad förfrågan.

mvh Berra action-smiley-030.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Tommy HBV 1
inlägg 11 Dec 2020, 09:50
Inlägg #5


Gold Member
*****

Grupp: HBV Medlem
Inlägg: 1614
Registrerad: 21-November 04
Från: Karlstad (Skutberget)
Medlemsnummer: 3



Bra Berra.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

 



Lo-Fi version Tid: 16 April 2024 - 18:41
Designed from: InfinityStyles.com