![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Börje HBV216 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
![]() Hjälp – mina kunskaper och erfarenheter räcker inte till! Jag har varit bortskämd med att ha en buss som tappar väldigt lite luft, jag kan oftast starta och köra direkt efter flera dagar med tillräckligt lufttryck. Nu när det är dags att börja åka på allvar så börjar den förstås plötsligt att tappa luft, 2 kg över natten. Som tur är jag född med stora öron så efter några timmar hittade jag pysandet. Pysandet kommer från manicken på bilden som sitter under bromspedalen. Närmare bestämt där pilen pekar, gängat hål på ca 14-16 mm Där pyser till det ordentligt när jag trampar ner och släpper upp bromspedalen, och så ska det säkert vara… Men sen när jag släpper pedalen så fortsätter det att pysa, som sagt 2 kg över natten. Sticker jag in fingret i hålet så känns det som det sitter något slag membran eller liknande i längst in. Känner någon igen problemet? Vad gör man – köper nytt eller går det att fixa med något magiskt trick… Skall man vara orolig för att det förvärras snabbt och plötsligt därmed bli akut när man är ute och rullar? Många frågor men det kanske finns något svar… Bilden är rättvänd och bromspedalen sitter ovanför golvet som syns upptill på bilden. Bussen är en Volvo B5860 årsmodell 1972 (VanHool) Tack på förhand Börje HBV216 ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 13th July 2025 - 13:15 |
Designed from: ![]() |