![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Oskar HBV 213 |
![]()
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 31 Registrerad: 28-April 09 Medlemsnummer: 1014 ![]() |
Halloj, nu är vi igång för fullt med renoveringen av 86:an o jag ska i dagarna ta tag i att dra lite el. Bussen (motor lysen osv) går på 24 v. Bodelen kommer att fokuseras på 12v då tillgång till 230 troligen inte kommer vara så stor dit vi ska. Min fråga är om någon har några goda råd av egna eller andras tidigare erfarenheter. Jag har gått el programmet så har nog endel baskunskap, men tänkte de kanske fanns lite goda råd eller missar som man kan slippa o gå på.
Kommer köpa två nya fritidsbatterier till en början o paralellkoppla då jag hört att de är bättre o belasta två samtidigt då ampere timmarna alltid räknas efter utag på 5 amp eller nått sånt. Sen blir de o dra matning till en panel med brytare o säkringar och sen kabel vidare ut till diverse belysning fläkt osv. Som sagt har ni gjort nån miss ni kan varna för så är jag tacksam. Tack på förhand /en ivrig bussfixare. -------------------- ...jag vill ha raka rör och inga vattenlås...
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 15th May 2025 - 21:15 |
Designed from: ![]() |