![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Mathias |
![]()
Inlägg
#1
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 ![]() |
Hej
jag kopplade på Tommys (HBV1) inrådan in en bypass vid motorn för att slippa värma den i min buss när jag kör webaston. Nu har jag dessutom kopplat in en 400 v elpatron med cirkulationspump på defrostlingan för att kunna stå upptälld på vintern utan att behöva brumma allt för mkt. Jag får dock bakcirulation i radiatorsystemet vid returen för radiatorsystemet med minskad effekt till följd. Jag har lite svårt att få till elpatronsinstallationen bredvid webaston ,före grenkopplingen mellan rediator och defrost slingan, vilket annars hade löst mitt problem. Vad tror Ni om en backventil i radiatorsystem. Blir den bromsande effekten för stor vid normalcirkulation? Jag har använt bussens ordinareie radiatorsystem 28 mm koppar rör. Om det fungerar hur stor bör den vara? Är det någon som vet var man kan beställa slang som tål motortemperaturer och passar 22 eller 28 mm klämringskopplingar? Förslag och ideer mottages tacksamt! |
![]() ![]() |
*putte |
![]()
Inlägg
#2
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 24 Registrerad: 29-November 08 Medlemsnummer: 880 ![]() |
Slang finns på laitis 22mm invändig .jag tror den heter värmeslang.
|
*Mathias |
![]()
Inlägg
#3
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 ![]() |
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 14th May 2025 - 21:54 |
Designed from: ![]() |