![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
TomasHBV85 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 168 Registrerad: 30-August 05 Medlemsnummer: 57 ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Ja det optimala är väl att ha den så centrerad som möjligt i bussen. Men värmen sprider sig bra och det är en liten fördel att det är svalare i sovrummet. Det går ju att sätta en liten 12v fläkt och blåsa bakåt om man skulle behöva. Välkommen till träffen i helgen så kan du själv undersöka hur vi gjort. Alsta bad, Örsundsbro.
//Sussie |
*Tommy |
![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 35 Registrerad: 10-August 08 Från: Alunda Medlemsnummer: 749 ![]() |
Ja det optimala är väl att ha den så centrerad som möjligt i bussen. Men värmen sprider sig bra och det är en liten fördel att det är svalare i sovrummet. Det går ju att sätta en liten 12v fläkt och blåsa bakåt om man skulle behöva. Välkommen till träffen i helgen så kan du själv undersöka hur vi gjort. Alsta bad, Örsundsbro. //Sussie Ja, det är ju sant... ![]() Det var en riktigt bra ide som jag absolut inte tänkt på (lite trångsynt ibland.. hihi).. Genast kom jag på massa idéer om detta. ![]() För då skulle jag kunna sätta kaminen vid sofforna å ett rör som det sitter en 12v eller 24v tyst fläkt å få det att sprida sig i hela bussen, framifrån å bakåt med typ någon form av spjäll lite här å där på vägen bakåt så jag kan styra värmen. Tackar dig Sussie för den lätta lösningen, nu har jag nya saker att klura å bygga! ![]() Kan inte köra bussen någonstans då jag ställt av den till nästa sommar... Men jag/vi kanske kommer förbi endå. -------------------- Bygger i en Scania BR Ikarus 145 -74:a
// Tommy |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 1st May 2025 - 02:20 |
Designed from: ![]() |