![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
HÃ¥kan HBV 179 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 184 Registrerad: 16-January 08 Medlemsnummer: 533 ![]() |
![]() idag när ja startat o motorn gått en stund o ja tryckte ca 8 gånger på bromsen så sjönk den röda nålen lite var gång o air brake lampan börja lysa efter ca 15sec steg nålen steg o gick över 5tror ja o lampan slockna e detta normalt, ska säga de finns en röd en vit nål den vita är böjd uppåt mot glaset kan den ha nån inverkan på detta ?? har inte tänkt på detta de få gånger ja kört o inte sätt lampan tändas, om lampan tänds under färd blir de en tvärr nit eller vad händer ![]() mvh håkan ![]() -------------------- håkan i sveriges trädgård....
|
![]() ![]() |
Tom HBV168 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 ![]() |
Normalt sett borde trycket sjunka efterhand som du använder bromsen, för att sedan öka igen när motorn går. Har du väldigt liten tryckluftstank/ar så kan jag tänka mig att trycket varierar en del. Det är nog inte så bra om lampan börjar lysa under färd. Dock kommer den inte att tvärnita. Ju högre motorvarv desto snabbare snurrar kompressorn och du får snabbare nytt tryck. Varför du har en röd och en vit nål har jag ingen aning om.
Du får väl ut o testa en liten runda normal "stadskörning" samtidigt som du håller koll på nivån. Vi har 5 lufttankar på på vår buss, men jag antar att det beror på att vi även har luftfjädring bak och tryckluftskoppling. Tar en bra stund att få upp trycket på tomgång, men håller man lite varv så går det betydligt snabbare. Jag är inte helt insatt i det här så om någon vet bättre får ni mer än gärna rätta mig ![]() -------------------- |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 10th May 2025 - 05:57 |
Designed from: ![]() |