![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
HÃ¥kan HBV 179 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 184 Registrerad: 16-January 08 Medlemsnummer: 533 ![]() |
![]() e de nåt att ha, hur högt låter ett sånt, typ som en skoter på tomgång?? kan man bygga in det i lastluckan kommer de att låta\vibrera in i bussen ![]() vet ej va de heter, rött med rörställning runt mvh håkan ![]() -------------------- håkan i sveriges trädgård....
|
![]() ![]() |
Jonas HBV 152 |
![]()
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 77 Registrerad: 2-August 07 Från: Stockholm Medlemsnummer: 399 ![]() |
Hej,
Jag har haft ett Honda 650W elverk (samma), (ser ut som en välpackad röd medicinväska:-) sedan 1988. Inte så många watt, men fullt tillräckligt för att ladda batterierna snabbt via batteriladdare ombord - och typ lampor, tv, video, dammsugare mm (hårtork är dock svårt...). Hursomhelst, detta elverk kostade då '88, ca 7000:- (pinsamt dyrt), men det har funkat genom 20 år, stått ute varje år, bytt olja en gång, startar varje gång, år efter år - och viktigast kanske, hörs knappt. Om man vill dra igång det inne i en storstad på en turistbussparkering, så stör det ingen, bara ett mjukt, dämpat, lågt brummande där under... Såg också Rustas och Clas Ohlssons elverk - tänker att det verkligen är prisvärt! Men samtidigt, det som har betytt mest för mig genom åren har varit 1) att det är tyst och 2) och att man kan lita på det i alla väder... Och där måste jag nog göra lite reklam för Hondas grejer. (Obs. Ingen har betalt mig för att skriva det här:-) Men kanske köper jag ett nytt såsmåningom, för den högre effekten - vore kul att höra om andras erfarenheter av dessa nya lågpriselverk! Bästa Hälsningar Jonas HBV 152 |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 6th July 2025 - 12:28 |
Designed from: ![]() |