![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*David |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej alla.
David heter jag och håller på att bygga om en bokbuss till racebuss (roadracing) Jag har rivit ut allt i bussen, ink golv,väggar och isolering. Jag har tänkt att isolera med cellplast och sen sätta dit en åldersbeständig plastfolie och en plyfaskiva, lite samma princip som i hus. Enligt mig så borde ju fukten stanna i bussen och det borde inte rosta mer i väggarna om man gör så, men frågan är vad gör jag med golvet? Jag håller på att byta ut en del sönderrostade balkar och har tänkt att lägga ut formplyfa i golvet men ska jag behandla den med nåt undertill för att hålla fukten borta (gör jag det så kan ju fukten fastna mellan plastfolien och den eventuella fuktspärren) Eller räcker det med en obehandlad formplyfa?? Vad är det i nya bussar?? Det blev lite långt det här men jag har läst alla trådar och hittar inte svaret. Det jag däremot hittar är en jäkla massa kunskap och erfarenhet, så hjälp mig nu! MVH / David |
![]() ![]() |
KENT HBV91 |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 69 Registrerad: 9-July 06 Medlemsnummer: 96 ![]() |
Hej David!Det finns en playwood som vi använder på jobbet när vi formar husgrunder.Vi kallar den rätt å slätt för formlyfa,den finns i olika tjocklekar 18,22,och 25mm den är brun till färgen,det finns även en plyfa som används till lastbilsflak,den har en räfflad yta så att man inte skall halka.Ett tips du kan tänka på är, om det finns någon firma i närheten där du bor som massproducerar balkonger eller betongfundament som gör åt en massa formplyfa.Det brukar inte vara några problem att få köpa spillbitar eller hela skivor av dom.Nackdelen med skivorna är att dom är lite tyngre än normal playwood.Ha de å lycka till med ombyggnaden önskar HBV91.
![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 28th July 2025 - 07:33 |
Designed from: ![]() |