![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Roland |
![]() ![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 111 Registrerad: 23-April 06 Från: MejerigÃ¥rden, Dyvik Medlemsnummer: 88 ![]() |
Jo men hej igen!
Eftersom jag, som sagt, fått blodad tand igen efter år av stillestånd i bussbyggandet dyker det upp en hel del frågor i huvudet igen. ![]() Jag har läst en del på amerikanska bussidor om en massa som heter Temp-coat. Är det någon som känner till detta? Den närmaste återförsäljaren finns i Finland. Det finns dock något i sverige som heter (?) ![]() Jag tror inte att det är liknande produkter trots att de heter lika. Jag har mailat till Impreglonfolket men ännu inte hört något. Som jag förstått är det väldigt vanligt att spruta detta på skalplåtens insida i bussarna i USA. Jag kan förstå att de kanske behöver det bättre än vi med tanke på temperaturskillnaderna ![]() ![]() Roland -------------------- Scania-Vabis CF7661 "RÖD ÖSTEN" ---- ½ VOLVO B71516 Halvan
|
![]() ![]() |
*Roland |
![]() ![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 111 Registrerad: 23-April 06 Från: MejerigÃ¥rden, Dyvik Medlemsnummer: 88 ![]() |
Okej!
Jag skrev en replik på det första inlägget härom dagen men efter att ha granskat det och när jag skulle lägga in det fick jag plötsligt ett meddelande om att det var fel på sidan och mitt inlägg var borta. Jag ger mig på att författa ett svar igen och jag ska försöka att inte vara gnällig! ![]() Nu blev det ju sådär som det blir ibland. ![]() Man ställer en fråga om något som man gärna vill veta mer om men får höra att man ska överge sina funderingar och göra som andra gjort och som de tycker är bra. ![]() Jag har funderat över hur jag ska isolera min gamla buss i princip sedan jag plockade ner insidan för första gången och fick se det 20 mm tjocka bruna "Alladin-chokladask-mellanläggspappret". Den gången blev det 40 mm frigolit av billigaste sort. 10 år senare när felen i den första renoveringen visat att det läckte in vatten och fukten renderade i att alla teakväggar förvandlades till Sveriges dyraste korvgrillningsglöd. ![]() Det finns säkert många idéer även hos er alla men min fråga just nu är den som jag ställde i inlägget ovan. Jag har slängt ut samma fråga på ett båtforum nyligen. Där fick jag svar att en av medlemmarna känner någon som jobbar med båtar och kanske hade ett svar. Dock var han borta just nu men jag ska få ett svar så fort han är tillbaks. Så långt så väl denna gång. Är det dyrt? ![]() Nu vart det nog lite gnälligt ändå, förlåt!!! ![]() Roland ![]() -------------------- Scania-Vabis CF7661 "RÖD ÖSTEN" ---- ½ VOLVO B71516 Halvan
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 27th July 2025 - 21:56 |
Designed from: ![]() |