![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Krilla HBV64 |
![]()
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 62 Registrerad: 13-August 05 Från: Björneborg Medlemsnummer: 52 ![]() |
Jag har en fråga gällande maxläng på bussar om man ska åka igenom eller semestra i Norge. Jag hoppas att med all buss kunskap som finns på detta forum så räknar jag med att få ett svar, för å gå ut på nätet och söka är meningslöst.+ en sak till hur är det på campingar när det gäller bussar över 12m.
Tackar på förhand Mvh Krilla ![]() ![]() |
![]() ![]() |
crille HBV 95 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 117 Registrerad: 18-November 05 Medlemsnummer: 67 ![]() |
Nu har jag sutttit med Folksam i luren senaste halvtimmen och också kollat med vägverket utan att bli mkt klokare när det gäller pb2 och längder inom EU ingen hittar nån info annat än för buss resp lastbil.
Nåväl försäkringen påverkas inte om du har helförsäkring din buss är försäkrad på den längd som anges i regbevis och oavsett om dett inte är tillåtet i tex Norge så gäller din försäkring om du totalkrashar din husbuss detta var det ingen tvekan om hos skadeenheten på Folksam iaf Däremot fordon som är 2.60 får inte framföras alla utan särskillt tillstånd så det är ju en helt annan fråga Böter för framförande av för långt fordon är också en annan fråga och kan bli nog så dyrt ent Folksam så det gäller att kolla . Förslag till anpassning av de svenska reglerna ligger inne och då blir det 13.50 som gäller om de går igenom . Men som sagt husbil PB 2 omskrivs ingenstans vad gäller maxlängder . Eller har du Mattias några utdrag om maxlängder PB2??? Hälsn crille |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 23rd August 2025 - 22:09 |
Designed from: ![]() |