![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Dennis o Helena |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 97 Registrerad: 5-June 06 Medlemsnummer: 90 ![]() |
Hur fungerar det med solfilm på insidan av dubbelglasrutor?
Studsar all värmen tillbaka in i rutan igen pga dubbelglaset, håller filmen sämmre (tänkte ifall det blir varmare än på en vanlig ruta), håller rutan (kommer den att bli mjölkfärgad?)? |
![]() ![]() |
Jonas HBV 152 |
![]()
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 77 Registrerad: 2-August 07 Från: Stockholm Medlemsnummer: 399 ![]() |
Hej,
Jag satte upp mörka solfilmer på mina rutor i början av nittiotalet - det har funkat jättebra i många år (både hållit värmen ute - rutorna blir ju glödheta i sydeuropa, men utan att värmen hamnar direkt inne i bussen - och gjort att man kan se ut utan att alla kan se in. ja, utom på natten då...). Men nu är de tyvärr missfärgade och fläckiga och ser hopplösa ut och behöver bytas ut. Jag är lite modlös inför att försöka få bort dem, verkar som att de har "smält in i glaset" nästan... Är det någon som har tips inför min digra uppgift...? Det kanske finns ett lösningsmedel som luckrar upp plasten...? Nån som har prövat med avlutnings eller färgborttagningsmedel eller nåt...? Hejsan Jonas HBV 152 |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 28th July 2025 - 19:36 |
Designed from: ![]() |