![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*frazze |
![]()
Inlägg
#1
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 25 Registrerad: 12-December 06 Medlemsnummer: 223 ![]() |
Hej.
Var på väg hem från Gotland igår och efter en timmes körning börjar det spruta vatten och ånga ur expansionskärlet bakom ryggen. Som tur var jag så gott som hemma då. När jag kör bussen idag så tar det inte lång tid innan nivån i expansionstankarna ökat 15 cm och det fräser vid kyllocket. Vad kan detta bero på? Någon som har förslag på var jag ska börja titta på? Motorn är för övrigt en TD70. /Pierre |
![]() ![]() |
*frazze |
![]()
Inlägg
#2
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 25 Registrerad: 12-December 06 Medlemsnummer: 223 ![]() |
Har nu lyckats plocka bort ena toppen och till min förvåning bestod "topplockspackningen" bara av o-rings linknande packningar vid varje hål. Går inte direkt att peka på något fel som säkert gått vid en normal packning. Hoppas fortfarande att nya packningar ska göra susen. Dessa kan man väl knappast behöva efterdra?
/P Bifogade bild(er) ![]() |
*Dennis o Helena |
![]()
Inlägg
#3
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 97 Registrerad: 5-June 06 Medlemsnummer: 90 ![]() |
Oringat block är inte ovanligt. Dessutom är det väldigt bra, särskillt om man har högt komp i motorn (vilket man har i en diesel)
om du behöver efterdra eller inte beror ju på bultarna, inte packningen. Kolla också upp om det behövs nya bultar (och om det är det minsta osäkert, byt dem. Att få loss en avdragen topplocksbult är ingen lek) Detta kan de nog upplysa dig om där du köper oringarna. |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 1st August 2025 - 21:23 |
Designed from: ![]() |