![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Chris HBV 132 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 175 Registrerad: 14-March 07 Från: 38040 Orrefors Medlemsnummer: 312 ![]() |
Hejsan
Undrar lite om bisiktningsperioden för veteranbussar som är typad som PB Kl2. Är det nu 1 eller 2 år som gäller? Hittade den här annoncen på Blocket http://www.blocket.se/vi/12266868.htm?ca=18_s Kan det vara sant? -------------------- "Don`t eat the yellow snow"
"Why not? It could be beer" |
![]() ![]() |
Chris HBV 132 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 175 Registrerad: 14-March 07 Från: 38040 Orrefors Medlemsnummer: 312 ![]() |
Om det skulle vara så, då skulle ju många här i forumet (även jag) besiktar sina bussar vart 2a år. Jag i alla fall blir inkallad till bilprovningen varje år
![]() Min uppfattning av reglerna är den samma som Svea`s. Enligt VV gäller besiktningsperioden av "tunga fordon" oavsett om de är regestrerad som PB klassII eller som lastbil och då gäller det att åka ditt varje år....men det måste ju finnas undantag som annoncen bevisar. -------------------- "Don`t eat the yellow snow"
"Why not? It could be beer" |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 3rd August 2025 - 16:45 |
Designed from: ![]() |