![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Anna o Ari |
![]()
Inlägg
#1
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 51 Registrerad: 28-December 06 Från: Kalix Norrbotten Medlemsnummer: 235 ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Tommy HBV 1 |
![]()
Inlägg
#2
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 ![]() |
Ryker den Svart eller Vitt?
Är det svart så är det troligt att den är påstäld. Då brukar det ryka kraftigt när man gasar för fullt. Det kan ju också vara att köldstarten har fastnat i startläge. I såfall så går reglerstången till fullmatning och då ryker det ordentligt. Det kan också vara att membranet i pumpen har blivit hårt så att det inte är mjukt och smidigt längre, eller att det blivit ett litet hål på det Motorns SUGTRYCK suger tillbaka reglerstången på så sätt regleras bränslemängden. För att kolla membranets täthet så lossar man Venturiröret på pumpen ( stålröret som går från spjället till pumpen.) Lossa stoppviern på pumpen så att armen är lätt att röra för hand. Sätt tummen eller ett finger i hålet på pumpen där röret satt dra stopparmen tillbaka och släpp. då skall det bli vakum i hålet och fingret så att säga fastna. Skulle det vara att membranet är hårt så måste man plocka ur det för att kolla det. ( var i så fall försiktig så att du inte tappar saxpinnen som det kan sitta fast med) Tommh HBV 1 |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 16th August 2025 - 11:54 |
Designed from: ![]() |