![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Bernhard |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej!
När jag har fått igång motorn så spinner den snällt men när jag vill att den skall sluta spinna så funkar inte avstängningsknappen... motor bromsen funkar inte heller. Finns det ett smidigt sätt att stänga av motorn? /Bernhard |
![]() ![]() |
Carl-Albin HBV72 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 301 Registrerad: 22-March 05 Från: Dalby utanför Uppsala Medlemsnummer: 30 ![]() |
Bernard vore det en gammal motor skulle du draner varvet på tomgången via stoppkappen och sedan lyfta lite på gaspedalen när du vill få stopp på motorn . Har du fått hem den från Jönköping nu ?
|
Bernhard |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej Peo!
Bussen är en volvo b58 -69 och motorn är en HD eller THD 100 A. Att trycka på avstängningsknappen verkar inte ge önskad effekt. Hej Carl-Albin Att ställa den i Jönköping var inget smart drag men jag hade inget val då bussen inte ville som jag ville.... Nu måste den upp! dels för att jag har inte tid att åka till Jönköping dels för att markägarn börjar muttra lite. Jag skall ner i helgen och leta efter vad det är som pyser i bränslesystemet så den kan komma upp i arbetstryck. Jag räknar med att köra upp den söndagen den 5 november. |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 22nd September 2025 - 07:56 |
Designed from: ![]() |