![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Bernhard |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej!
Då jag inte bara är tokig, vilket jag nämnt tidigare, utan jag är även lång så har jag nu stött på lite funderingar. På grund av min längd och min önskan att kunna stå upp och sträcka på mig i bussen så funderar jag på att höjja en del utav taket ca 120cm i bredd och 7-8 meter i längd. En liknande lösning som jag tror Hjulia hade. Frågan är nu hur jag skall göra det på ett bra sätt som VV tycker fungerar.... okej de kommer inte att se några bärande balkar men jag vill ha det hållbart oxå. /Bernhard |
![]() ![]() |
*Dennis o Helena |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 97 Registrerad: 5-June 06 Medlemsnummer: 90 ![]() |
Är du säker på att balkarna är i aluminium? Jag vet att många har karosser i alu, men oftast är ju balkarna ändå i stål.
Om det nu ändå är aluminium så skulle du ju kunna anlita någon som svetsar åt dig. Om du bara gör iordning allting så tar det nog inte många timmar att svetsa. Jag var för feg för att börja höja taket så jag sänkte golvet istället (bl.a. sitter elcentralen i taket och det är mååååånga sladdar som skulle ha behövt skarvas, dessutom är jag inget proffs på plåtarbeten). Iofs så sticker hjulhusen upp rätt högt nu men där blir det ändå soffor så det spelar mindre roll |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 22nd September 2025 - 15:05 |
Designed from: ![]() |