![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Bernhard |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej!
Då jag inte bara är tokig, vilket jag nämnt tidigare, utan jag är även lång så har jag nu stött på lite funderingar. På grund av min längd och min önskan att kunna stå upp och sträcka på mig i bussen så funderar jag på att höjja en del utav taket ca 120cm i bredd och 7-8 meter i längd. En liknande lösning som jag tror Hjulia hade. Frågan är nu hur jag skall göra det på ett bra sätt som VV tycker fungerar.... okej de kommer inte att se några bärande balkar men jag vill ha det hållbart oxå. /Bernhard |
![]() ![]() |
Bernhard |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Humm, ingen dum idé.
(tänker högt) Om man kapar ovanför fönsterlinjen så påverkas inte fönstrenas infästning, man skapar mera rymd. humm humm spännande tanke. (slutar tänka högt) Hur skall man på bästa sätt skarva balkarna? jag tror att de är i aluminium så att svetsa är över min förmåga. Funkar det att sätta två bultar ovan och under skarven och anvädna sig av ubalk? skall jag använda mig av aluminium eller satsa på stål? stål och aluminium tillsammans skall vara dåligt vad jag har förstått. Hur motverkar jag den raktionen? Många frågor men din idé är riktigt bra och hade inte tänkt i dom tankarn, tack för idéen. /Bernhard |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 22nd September 2025 - 15:04 |
Designed from: ![]() |