![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Johny |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hejsan
Har skaffat en scania ajokki turistare 1983 som håller sakta men säkert på att bli inredd som husbuss Har bland andra problem som vattensjuk motor tjurig webasto med mera en del elproblem säkringar går den tjyvar ström så batterierna är stentomma bara över natten om man inte brytit på huvudbrytaren Vore tacksam för tips om elschema eller dylikt Mvh Johny |
![]() ![]() |
Johny |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej Tommy och tack för tipsen
Problemet i motorn är att jag har tryck i expansionskärlet . Efter att ha frågat runt med mina motorkunniga vänner här på hemmaplan ( UMEÅ ) så har åsikterna gått lite isär om huruvida det kan vara fodersättning eller inte köpte bussen nu i vår och märkte inte förrän det var dags för besiktning att den trycker ut vatten . En sväng till stan ToR så trycker den ut en full femlitersdunk som jag satt lilla spillslangen till från ovanför påfyllningen. Eftersom det är en gammal swebus som sedan bytt ägare flera ggr utan att någon kört så vet ju ingen någonting. Jag såg att glykolen var på bara 13 grader men det borde väl inte sprängfrysa. Ska in på bes imorrn Måndag för efterkontroll bromsar så förhoppningsvis ska den väl bli grön Mvh Johny |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 19th August 2025 - 19:32 |
Designed from: ![]() |