![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Tommi |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 191 Registrerad: 24-August 05 Från: Stockholm Medlemsnummer: 54 ![]() |
Glömde att jag fick fästa den ena bakre bromsventilen med "plaststripps" under besiktningen. Tänkte titta lite på det nu, någon som har någon erfarenhet av dyligt ingrepp?
Det blev en hastig titt under besiktningen men jag tyckte att själva bromsventil huset (aluminium) hade oxiderat sönder vid fästet. Om man byter måste/bör man byta båda bromsventilerna? Måste/bör man byta slangarna? Något mer man inte får glömma? Om ventilen måste bytas är det någon som har eller vet vart man köper en till rätt pris? ![]() Volvo B10M 1985 Säfle kaross -------------------- Skype:callto://shukokai-100
|
![]() ![]() |
*Tommi |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 191 Registrerad: 24-August 05 Från: Stockholm Medlemsnummer: 54 ![]() |
Nu är det klart.
Jätte tack Tommy för hjälpen. ![]() Vill Ni se vad jag/Vi gjorde Kolla länken Bilder under HBV 83 Jag lovade Tommy i ett svagt ögonblick att berätta om min buss som har fått funderingar på att bli en Scania. ![]() Vi har monterat en SCANIA tryckluftslang under som går mellan fotbromsensreläventil och bakre bromsklockan. Sen får vi se hur hon trivs med det, går det bra och hon vill fortsätta "omvandlingen" får vi byta ut fler delar till Scania ![]() ![]() Men det finns säkert flera Scaniafober som skulle må gött av lite Scania delar eller vad tror du Mr.Uno?? Familjen hälsar och tack en gång till. -------------------- Skype:callto://shukokai-100
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 20th August 2025 - 07:02 |
Designed from: ![]() |