![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Tommi |
![]()
Inlägg
#1
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 191 Registrerad: 24-August 05 Från: Stockholm Medlemsnummer: 54 ![]() |
Det var någon som var i Skattkärr på årsmötet som tipsade mig om fördelarna med att slopa trycklufts öppningen av dörrarna. Så efter långt funderande undrar jag är det någon som gjort det själv, var det svårt, kostade det mycket, kan man använda befintliga dörrar och vad skall man tänka på?
Tacksam för svar ![]() -------------------- Skype:callto://shukokai-100
|
![]() ![]() |
Peo HBV 2 |
![]()
Inlägg
#2
|
Logdansare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 874 Registrerad: 28-November 04 Från: V- Nysäter Medlemsnummer: 10 ![]() |
Mitt problem var att när luften tog slut i dörrkretsen ville dörren inte förbli stängd, utan gick upp lite av sig själv samt att att det var väldigt svårt att få dörren tät så man slapp kallras, och oljud när man körde. Jag hade ju från början tre dörrar så jag lade igen mittdörren först. Men vid senare omgyggnad försvann bak och framdörr och mittdörren togs upp igen. Detta medförde att jag fick passagerarsätet längre fram plus en större yta i bussen fram. Ljudnivån blev ju också lägre och medförde att man nu kan tala i vanlig samtalston när vi åker.
-------------------- Busster
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 23rd September 2025 - 03:52 |
Designed from: ![]() |