![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
crille HBV 95 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 117 Registrerad: 18-November 05 Medlemsnummer: 67 ![]() |
Hej igen
.I vår buss har vi en mindre svart tank på ca 30 liter till toaletten och två större på 300 resp 200l för dusch och tvättställ badrum och den mindre 200 l till köket. Jag funderar på en större avloppstank vad tycker ni om fördelar resp nackdelar ? I många av de stora Amerikanska och stora Tyska har dom komb svarttank (toatank) och avloppstank för gråvatten fördel och nackdel med det? Vad tror ni om dels en 30 liters och dels möjlighet att koppla över avloppsslangen till större fast tank beroende på resans längd tömmningsmöjligheter etc? vore kul med lite tipps i detta delikata ärende. Hälsn Crille |
![]() ![]() |
Ewa HBV11 |
![]()
|
![]() Häxa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 876 Registrerad: 21-November 04 Från: Stockholm Medlemsnummer: 2 ![]() |
Jag är nyfiken på hur stor färskvattentank du har.
Det låter som att den är på ca 500L, kan det stämma? Jag har färskvatten 400L och till det två st 200 liters plastfat som avloppstankar. En till gråvatten och en till toan. Det fungerar utmärkt. Nån gång har gråvattentanken blivit full innan man kommit till tömningsstället, men då kan man ju låta den "sippra" lite obemärkt sådär... En fördel är förstås att man öppnar rätt tank och inte tömmer ut färskvattnet som jag gjorde i Höljes ![]() Jag skulle inte vilja ha gemensam tank för toa/grå. -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 23rd September 2025 - 07:41 |
Designed from: ![]() |