![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*George |
![]()
Inlägg
#1
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 316 Registrerad: 21-November 04 Från: Göteborg Medlemsnummer: 6 ![]() |
Någon som är duktig på Cheva?
Att Blazer och Suburban samt en del pick-uper har samma delar det vet jag. Men finns det fler modeller där delar är fullständigt utbytbara som t ex mellan Blazer och Vans? Motorer det vet jag också - men växellådor, AC, kofångare etc funkar det? Anledningen att jag frågar är att jag köpt en ny leksak - en Blazer -75 som behöver uppgraderas lite. För den som är nyfiken så bifogar jag en bild. hejs/GB Bifogade bild(er) ![]() |
![]() ![]() |
Björn HBV 33 |
![]()
Inlägg
#2
|
Oregistrerad ![]() |
Hej
Svaret är enkelt. Ska du helrenovera seriöst till original är det originallack som gäller. Den lär du få fram när du börjar slipa på bilen, om inte specen finns kvar. Dessutom, de priser som mint condition/renoverade bilar kan betinga i Staterna gäller bara "matching nos" bilar, där grejerna är original och samma som från början. Själv har jag en Dodge Challenger R/T -71 med 440 cui maskin och manuell låda med Hurst spak. Men jag tycker att det är roligare att bara åååååååååååååååååååka! Hur f-n ska man få tid till renovering när man jobbar heltid och har krävande kvinna? Körde f ö Suburban i jobbet en gång i tiden. Satt en 454 i den kärran. Gick som ett spjut, med drog över 2,5 l milen! Sitter det en 350 i din? Det var nog vanligast. Hälsn Björn HBV 33 |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 26th August 2025 - 07:15 |
Designed from: ![]() |