![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Stefan Färlind HBV 78 |
![]()
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 28 Registrerad: 5-November 05 Från: Hultsfred Medlemsnummer: 65 ![]() |
Hej!
Har sedan en tid haft kondens i sidorutorna på våran husbuss. Planerar nu i samband med renoveringen invändigt åtgärda detta och behöver råd och tips: Hur monterar man ur och i rutorna enklast utan att skada gummilister mm ? När det har bildats en vit beläggning på rutorna är det då för sent för en renovering eller går det att polera bort? Finns det firmor som tillverkar nya bussrutor till gamla bussar (Säffle -70) och i såfall till en vettig penning? Finns det någon firma som säljer begagnade rutor till dessa bussar? Är det svårt för en normalhändig personal all lägga om rutorna själv? Tacksam för detaljerade beskrivningar. Med vänliga hälsningar Stefan Färlind, HBV 78 |
![]() ![]() |
Tommy HBV 1 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 ![]() |
Jag har haft kontakt med en välkänd glasfirma som tillverkar rutor. Både enkelgas och dubbel. Det fins även tonade rutor. Vi var ett gäng som beställde rutor för ett antal år sen och kostnaden var då billigare än att lämna in dom gamla för renoverning. Jag vet många som försökt att fixa sina gamla rutor men risken att det blir en flopp är stor. Jag kan kolla om kontakten fins kvar. men förutsättningen är att dom jobbar bara mot företag och det måste vara en order som är intresant för dom. men blir vi några st som behöver nya rutor så är det ju ok.
Dom som är intreserade kan ju visa sitt intresse här. Det som är dyrt är gummilisten så var rädd om den. Tommy HBV 1 |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 23rd September 2025 - 09:17 |
Designed from: ![]() |