![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
kurre HBV 98 |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej jag e ny bliven medlem,jag har en Daf -72 12 meterlång. Nu behöver lite tips och råd, till hur man bygger in en toa samt dusch i denna ,jag har två sepparata utrymmen för detta ändamål.
![]() |
![]() ![]() |
*Tommi |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 191 Registrerad: 24-August 05 Från: Stockholm Medlemsnummer: 54 ![]() |
Först bör du bestämma om du skall ha en kassettoalett eller en snålspolande med tank.
Kolla på nätete efter modeller och se vilka mått som passar mm. När det gäller duschen kan det ju vara bra om du har ett utrymme som du kan skärma av med ett duschdraperi eller duschvägg. Som duschkar kan du be någon (duktig) mattläggare och svettsa en våtrumsmatta så det blir som ett kar. Som golvbrunn kan du ta någon lite golvbrunn eller en bottenventil till ett tvättställ (men se till att du får ett litet fall. Till sist vill jag bara uppmana till att titta på många lösningar och ring gärna och prata med erfarna bussbyggare. Vårt "pyssel" hittar du på Husbussen Lycka till ![]() -------------------- Skype:callto://shukokai-100
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 23rd September 2025 - 18:38 |
Designed from: ![]() |