![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Christian HBV 362 |
![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 25 Registrerad: 29-August 15 Från: Vallentuna, Stockholm Medlemsnummer: 4645 ![]() |
Hej!
Jag har en webasto värmare typ wB 400320 som jag inte förstår mig på riktigt.. Söker någon som är kunnig på den här gamla typen? De som händer är att den startas med en on/off knapp och när motor tempen kommer upp i ca 75° så slår brännarn av men inte diesel pumpen vilket leder till att det droppar ut diesel i skåpet och i marken, samtidigt pumpar cirkulationspumpen runt varmvattnet..Ps tror att inte diesel pumpen slår av.? Någon som vet var jag ska leta fel? Mvh Christian ![]() |
![]() ![]() |
Christian HBV 362 |
![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 25 Registrerad: 29-August 15 Från: Vallentuna, Stockholm Medlemsnummer: 4645 ![]() |
Hej Tommy HBV1
Tack för tipset och erbjudandet, Ojaa jag skulle jätte gärna vilja ha lite resevdelar/heller en värmare. För att resevdelar till den här verkar inte vara så lätt att hitta, mot betaling så klart. Och sen undrar jag om du har något elschema heller så? Och om du vet om det bara ska vara en on/off strömbrytare heller om det den har full/halvfart läge, för org strömbytaren hade 2 lägen men ingen kabel inkopplad till det andra läget. (fjäderbläcket hade rostat sönder i strömställaren) mvh Christian |
Christian HBV 362 |
![]()
|
Fortsättning: bytte ut värmaren till en Rysk model med termostat som även går i flera olika steg. Programmerbar
Samt drar mindre ström Och inköpt av Tommy hbv1 😊 |
Christian HBV 362 |
![]()
|
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 4th May 2025 - 20:23 |
Designed from: ![]() |