![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Stefan HBV 297 |
![]()
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 57 Registrerad: 13-June 13 Medlemsnummer: 3411 ![]() |
![]() Har lite lätt oljefukt vid navet på B9.a med bakaxel EV85 ev EV80, funderar på om det är en packbox, är den lätt att byta, någon som vet? /Stefan |
![]() ![]() |
Stefan HBV 297 |
![]()
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 57 Registrerad: 13-June 13 Medlemsnummer: 3411 ![]() |
Tack för instruktionen Lasse
Hjulmuttrarna är 32-mm dn pil 2, så det var bra att Du inte var tvärsäker.. ![]() ![]() Oljefukten kommer från de små hålen så jag antar att att det är de inre packboxarna som är otäta, när man ändå ska på och byta så kanske det är lika bra att byta båda. Eller ska man göra det lätt för sig.... Studerat sprängskissen egentligen så är det (om jag inte har fel) bara den yttre p-boxen som håller tätt mot oljesidan, så det borde ju räcka med att bara byta den, för hjullagren är ju fettsmorda. Men då blir det en ny fundering, måste man plocka bort navet och smörja in det med nytt fett(det gamla har ju blandats upp med olja, misstänker att smörjegenskaperna har försämrats) eller räcker det med att rengöra det man ser och stoppa in lite fett där man kommer åt? Lutar nog ändå åt att man måste plocka bort navet helt o hålet.... Tänkte ev tillverka en STOR nyckel för att lossa den stora axelmuttern innan jag börjar skruva på bussen till våren/sommaren, här uppe i norr har vi ju lite lång vinter så det brukar bli först i slutet av maj som man kommer igång. Därför undrar jag om någon vet måtten på den stora axelmuttern? Lasse, tänkte komma förbi då vi har vägarna förbi någon gång, brukar vara i Rossön på sommrarna. ![]() ![]() /Stefan |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 6th May 2025 - 09:39 |
Designed from: ![]() |