![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*dan |
![]()
|
Newbie ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 6 Registrerad: 6-August 14 Medlemsnummer: 4298 ![]() |
Någon som är bra på värmesystem?
Har en Volvo ajokki -76 med dålig kupevärme. Har ersatt elpatronen med en primus gasolpanna, men jag får inte upp någon värme i bussen. Värmaren ska väl ge någonstans mellan 5 och 7 kW , men mina element blir bara ljumna. Jag tycker att effekten borde räcka. Att campa i den norrländska sommarvärmen blir en köldplåga. Har öppnat värmekranen för elementen, men som sagt de blir inte så värst varma. Kan cirkpumpen vara för klen? Det är en primuspump från husvagnen. Original elpatronen med inbyggd cirkpumpen gick bara köra på 2 kW och det räckte inte till. Bussen ska inte användas på vintern, men det är problem på vår och höst. Danne... |
![]() ![]() |
Börje HBV216 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
Hej Roger!
Jag har manualer i PDF-format i datorn men filerna är lite för stora för att lägga upp här på forumet. Jag kan maila filerna till dig, är din mailadress i matrikeln rätt? Gott nytt år du också! Vi ses Börje ![]() |
Roger HBV341 |
![]()
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 96 Registrerad: 15-September 14 Medlemsnummer: 4346 ![]() |
Hej Roger! Jag har manualer i PDF-format i datorn men filerna är lite för stora för att lägga upp här på forumet. Jag kan maila filerna till dig, är din mailadress i matrikeln rätt? Gott nytt år du också! Vi ses Börje ![]() Yes det är rätt adress i matrikeln. Tackar allra ödmjukast. Hoppas jag kan få igång pannan nu. //Roger |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 30th April 2025 - 06:43 |
Designed from: ![]() |