![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Michael |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 ![]() |
Min buss är ungefär så riven och nerplockad som den kommer bli just nu. Och den står uppallad högt utan hjul i nuläget. Alltså är det nu jag måste ta tag i de sista reparationerna av infästningarna till luftfjädringen innan jag bygger vidare.
Allt är i ordning utom de övre plattorna vid bakaxelns främre del. På höger sida har det börjat deformera sig, och på vänster sida ser det förvisso bättre ut, men borde stärkas upp. Svets är inga problem, och att tillverka en bälgplatta hittar jag säkert någon som kan göra. Men jag inser att kapandet är ett problem då en vinkelslip inte kommer åt på sina ställen. Dessutom blir man ju lite nojig över hur noga det är med måtten. Har någon bytt eller lagat dessa så är jag nyfiken. Bälgar och tillhörande prylar har jag koll på, men jag reder inte riktigt ut dessa plattor och deras infästningar. Min amatörmässiga ide är att kapa till fyrkantsrör el. liknande och lägga in mellan rambalk och platta då det ju är ett mellanrum. Vad gäller plattorna så funderar jag på om man kunde lägga dit en extra utanpå för att få upp dimension och styrka. Vad tror ni? Se bifogade bilder. ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
JohnyoAnnSofie HBV120 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 383 Registrerad: 2-October 06 Medlemsnummer: 108 ![]() |
Hej Michael
Förstår inte riktigt vad du menar men bilderna visar ju bara själva fundamentet mot ramen som sedan själva topp plattan ska vila mot. Det är ju inte millimeter noga bara det blir frisk plåt igen. Ta till lite vad gäller plåt tjockleken. Har du sedan bälg med lös övre platta eller hopbyggd så vilar det ju på samma sätt mot det nya fundamentet. Har nyss bytt dom övre plattorna på min men behövde inte förstärka infästningarna mot ramen. Lycka till |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 30th April 2025 - 21:27 |
Designed from: ![]() |