![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Oscar HBV 319 |
![]()
Inlägg
#1
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 42 Registrerad: 22-January 14 Medlemsnummer: 4144 ![]() |
Är intresserad av en Scania K113 fr -90 för konvertering till husbuss, men den har skador på 2 fjäderbälgar, fram och bak. Frågar proffsen här på forumet om någon har en aning om ungefär vad det skulle kosta att åtgärda på verkstad. Själv har jag varken plats (saknar lyft för tunga fordon) eller kunskap om den typen av ingrepp :-) Bifogar besiktningsutlåtandet, om det skulle hjälpa...
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Ola HBV 286 |
![]()
Inlägg
#2
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 35 Registrerad: 11-April 13 Medlemsnummer: 3060 ![]() |
Hej på er.
När vi ändå är inne på ämnet luftfjädring här har jag en fråga. Vår buss är en Volvo B10BLE och när man t.ex. skall lyfta den max i stillastående läge så kan det ta en evig tid. När jag skall köra på Gotlandsbåten så måste jag i topp för att komma på och när man skall höja den så kan det ta 10-12 minuter innan den är uppe. Det finns lägesgivare vid varje hjul och jag har kollat på dom och hittar inget fel på dom. Känns som om att styrutrustningen till fjädringen spelar mej ett spratt. Är det någon som har information om luftfjädringssystemet så tar jag tacksamt emot det Tack på förhand från ett soligt Gotland. -------------------- Jag gjorde inte fel, jag kom på ett sätt som inte fungerade.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 8th July 2025 - 00:31 |
Designed from: ![]() |