![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Oscar HBV 319 |
![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 42 Registrerad: 22-January 14 Medlemsnummer: 4144 ![]() |
Är intresserad av en Scania K113 fr -90 för konvertering till husbuss, men den har skador på 2 fjäderbälgar, fram och bak. Frågar proffsen här på forumet om någon har en aning om ungefär vad det skulle kosta att åtgärda på verkstad. Själv har jag varken plats (saknar lyft för tunga fordon) eller kunskap om den typen av ingrepp :-) Bifogar besiktningsutlåtandet, om det skulle hjälpa...
![]() ![]() |
![]() ![]() |
*Conny |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 122 Registrerad: 10-September 12 Medlemsnummer: 2286 ![]() |
Du kanske är bättre pÃ¥ att fixa med drivlinan än pÃ¥ att svetsa men för mig lÃ¥ter oljeläckage växellÃ¥da och motor oljebemängd som mycket krÃ¥ngligare och dyrare att fixa än att svetsa fjäderfäste. Själva fjäderfästena ska det inte vara fel pÃ¥ (enligt utsago) och läckage i växellÃ¥dan är troligen packning vid oljepluggen. Oljebemängd motor kan ju bli lite problematiskt, men inför besiktning sÃ¥ räcker det med att torka av den. (räckte iaf pÃ¥ min andra buss) :-) Lite torkning och byte av packning kan man ju stÃ¥ ut med sÃ¥ bara hoppas att det inte är mer än sÃ¥. Är själv lite nojjig vid besiktning att det börjat läcka mellan motor och lÃ¥da och fÃ¥ tvÃ¥a pÃ¥ det. Tar själv hellre vilken annan tvÃ¥a som helst än det 😀 -------------------- Alpus 260 SR byggd pÃ¥ Volvo B10m -85.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 8th July 2025 - 00:19 |
Designed from: ![]() |