![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Oscar HBV 319 |
![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 42 Registrerad: 22-January 14 Medlemsnummer: 4144 ![]() |
Är intresserad av en Scania K113 fr -90 för konvertering till husbuss, men den har skador på 2 fjäderbälgar, fram och bak. Frågar proffsen här på forumet om någon har en aning om ungefär vad det skulle kosta att åtgärda på verkstad. Själv har jag varken plats (saknar lyft för tunga fordon) eller kunskap om den typen av ingrepp :-) Bifogar besiktningsutlåtandet, om det skulle hjälpa...
![]() ![]() |
![]() ![]() |
JohnyoAnnSofie HBV120 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 383 Registrerad: 2-October 06 Medlemsnummer: 108 ![]() |
Hej Oscar
Det är ju inte svårt att byta bälgar bara man har några domkrafter och plats att hålla till på. Jag har ju bytt alla bälgar, men måste även byta alla övre fästplattor p.g.a rostangrepp. Min rekommendation är att du byter topp platta direkt så spar du in ett moment. Jag bytte även dom nedre rullkropparna, vilket visade sig vara onödigt för dom är helt felfria, ligger på hyllan för ev. behövande. ![]() Mvh Johny |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 8th July 2025 - 00:31 |
Designed from: ![]() |