Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
| Stefan HBV 297 |
9 Jul 2014, 23:24
Inlägg
#1
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 57 Registrerad: 13-June 13 Medlemsnummer: 3411 |
Lite fundering, när man backar i svag uppförsbacke vill man inte släppa kopplingen hel, utan slira lite för att inte få för hög hastighet t.ex inne på en camping.
Min buss B9m -91 vill gärna tugga /hoppa på lammellerna när man gör detta. Är det något ni andra har problem med, egentligen ska man ju inte slirra på lammelerna, men ibland vill man ju smyga fram när man backar? |
![]() ![]() |
| RICKARD/ULLRICK HBV74 |
9 Jul 2014, 23:40
Inlägg
#2
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 |
Det är då man petar i lågen på norrlandsväxeln...
Skämt åsido så är förmodligen tryckplattan inte paralell över hela ytan, kan vara nån/några fjädrar som inte är lika spänstiga som dom andra så trycket blir ojämnt fördelat eller så behöver de tre fingrarna justeras om dom inte är paralella med svänghjulet. Kan även vara svänghjulet som inte är helt plant men fingerjusteringen är det troligaste. |
Stefan HBV 297 Tuggar vid backning i uppförsbacke. 9 Jul 2014, 23:24
Ralf HBV 263 Samma problem här. Folk springer och gömmer sig ... 9 Aug 2014, 22:48 ![]() ![]() |
| Lo-Fi version | Tid: 15th December 2025 - 07:57 |
| Designed from: |