Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

> AKUT behov av Luftschema Volvo B10M
*Marcus F
inlägg 11 Jun 2013, 21:25
Inlägg #1

Member
**

Grupp: HBV Gäst
Registrerad: 4-February 09
Medlemsnummer: 934

Har drabbats av ett rejält läkage men hör inte vart det läker.
Hördes att det pös lite vid lufttorken, dock inte det som är orsaken men bytte den ändå.
Det är bara den främre tvärställda tanken som blir tom och det går på ett par minuter när man stängt av.
Som jag kan se går inte denna tank via 4 kretsventilen? utan matas direkt från huvudtanken via en regulator.
En sak som jag vet drivs av denna är dörrarna men vad mer går på denna tank?
Har någon ett schema över hur luften är kopplad skulle jag vara för evigt tacksam.
Och än hellre om någon har en idé vart luften tar vägen, det hörs i tanken hur det flödar ut luft men det pyser ju ingenstans?

Börjar bli desperat då jag ska iväg till KArlskoga på torsdag.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Svar
*Marcus F
inlägg 12 Jun 2013, 21:08
Inlägg #2

Member
**

Grupp: HBV Gäst
Registrerad: 4-February 09
Medlemsnummer: 934

Ungefär som du beskriver är det.
Luckan finns ovanför men ivägen är en säng smile.gif.

Skulle tro att det blivit ett litet hål nånsatns i bulten som går genom ramen för bälgen fylls men det hörs hur det flödar ut luft nånstans men det går inte känna att det blåser, därav min teori om att det läker inne i rambalken. Dock inget problem när jag ligger över 800 varv då håller trycket tillräckligt i systemet så det är lugnt att köra. Lite jobbigt när man måste stå och varva på en camping bara smile.gif

Blir till att beställa från volvo och ta ta i det snarast. Får hålla över helgen då jag ska iväg på jobb i karlskoga.

Hydralbenen har jag byggt och monterat själv.

Tillverkade fästen som är svetsade direkt i Rambalkarna både fram och bak. Sitter sen Långa vedklyvskolvar i med hydrallås monterade i dessa. Har en centralt monterad hydralpump som förser alla fyra ben (sitter elektriska fördelningsblock fram respektive bak för styrning av varje ben).

Rätt skönt att kunna parkera även där det lutar och lägga vattpasset på bänken inne i bussen sen köra benen tills man står helt rakt.
Mycket trevligare när vatnnet i duchen rinner till golvbrynn istället för hörnet bakom toalettstolen smile.gif.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Inlägg i det här ämnet

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 27th October 2025 - 14:26
Designed from: InfinityStyles.com