Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
| *Marcus F |
11 Jun 2013, 21:25
|
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 21 Registrerad: 4-February 09 Medlemsnummer: 934 |
Har drabbats av ett rejält läkage men hör inte vart det läker.
Hördes att det pös lite vid lufttorken, dock inte det som är orsaken men bytte den ändå. Det är bara den främre tvärställda tanken som blir tom och det går på ett par minuter när man stängt av. Som jag kan se går inte denna tank via 4 kretsventilen? utan matas direkt från huvudtanken via en regulator. En sak som jag vet drivs av denna är dörrarna men vad mer går på denna tank? Har någon ett schema över hur luften är kopplad skulle jag vara för evigt tacksam. Och än hellre om någon har en idé vart luften tar vägen, det hörs i tanken hur det flödar ut luft men det pyser ju ingenstans? Börjar bli desperat då jag ska iväg till KArlskoga på torsdag. |
![]() ![]() |
| *Michael |
11 Jun 2013, 22:29
|
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 |
Såpvatten i blomspruta. Spraya ner alla misstänkta ställen tills du ser bubblor. Jag hade börjat med bälgarna till fjädringen. Och är det en B10:a så hade jag råkollat så det inte är rostskada i ramen vid framfjädringens övre fästen. Min 84:a har rullat i norrbotten och är fin i ramen. Men som den står nu så är jag imponerad över att den inte gått av då mer än halva ramen är borta precis vid övre bälgplattorna fram. Alltså, ramen är kanon på min buss, men just vid övre bälgplattorna så är det en perfekt hylla för hjulsprutet. Och det kan vara totalslut här fast resten är som nytt.
Glöm inte luftanslutningarna som går in i bälgarna. Finns bara en anslutning, och den är ovanifrån. Själva anslutningarna kan läcka. Men som sagt. Såpvatten, eller kanske Yes och vatten i mild lösning. Spraya överallt tills du hittar läckan. Det kommer funka. |
*Marcus F AKUT behov av Luftschema Volvo B10M 11 Jun 2013, 21:25
Tommy HBV 1 Hej.
Ta kontakt med Janne HBV 22 han har fulständ... 11 Jun 2013, 21:42
*Marcus F Har du något nummer till honom? 11 Jun 2013, 22:15
*Marcus F Har lokaliserat felet till vänster bak. Bägge bÃ... 12 Jun 2013, 11:24
*Michael Jäpp. De är hopkopplade. Varje sida bak har var ... 12 Jun 2013, 14:52
*Marcus F Det var sönderrostat i toppplattan så en ny skar... 12 Jun 2013, 16:05
*Michael Det där med hydraulben låter väldigt intressant... 12 Jun 2013, 19:23
*Marcus F Ungefär som du beskriver är det.
Luckan finns ov... 12 Jun 2013, 21:08 ![]() ![]() |
| Lo-Fi version | Tid: 27th October 2025 - 14:32 |
| Designed from: |